Marketing i Zarządzanie

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874     DOI: 10.18276/miz.2016.46-02
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Lista wydań / nr 5 (46) 2016
Text and images in promotional materials − what type of information is important for customers?
(Tekst i obraz w materiałach promocyjnych − jaki typ informacji jest ważny dla klienta?)

Rok wydania:2016
Liczba stron:7 (17-23)
Klasyfikacja JEL: M31
Słowa kluczowe: materiały promocyjne badania okulograficzne percepcja oferty produktowej
Autorzy: Aneta Disterheft
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania

Abstrakt

W materiałach promocyjnych, takich jak np. gazetki sklepowe, coraz częściej korzysta się z przekazu wizualnego, minimalizując jednocześnie liczbę informacji o produktach. Choć obraz często przykuwa uwagę w pierwszej kolejności, niekoniecznie może ją utrzymać i co ważne, nie zawsze umożliwia dokonanie oceny jakości produktu. W przypadku urządzeń technologicznych specyfikacja techniczna zdaje się być szczególnie istotna w procesie podejmowania decyzji o zakupie. Jednocześnie ich wygląd wydaje się być cechą o mniejszym znaczeniu. W przedstawionym badaniu eksploracji poddano dwa rodzaje gazetek promocyjnych: zawierające duże obrazki i niewiele treści oraz zawierające małe obrazki i dużo treści. Uczestnicy mieli za zadanie zapoznać się z ofertą sklepu i dokonać oceny atrakcyjności produktów. Celem badania było dokonanie porównania w ocenie atrakcyjności zależnie od ilości treści oraz wielkości obrazków, a także analiza porównawcza sposobu eksploracji wzrokowej obu typów gazetek promocyjnych na podstawie danych okulograficznych.
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Carroll, P.J., Young, J.R., Guertin, M.S. (1992). Visual analysis of cartoons: a view from the far side. In: K. Rayner (ed.), Eye movements and visual cognition: scene perception and reading (pp. 444−461). New York: Springer-Verlag.
2.Hegarty, M. (1992a). The mechanics of comprehension and comprehension of mechanics. In: K. Rayner (ed.), Eye movements and visual cognition: scene perception and reading (pp. 428−443). New York: Springer-Verlag.
3.Hegarty, M. (1992b). Mental animation: inferring motion from static displays of mechanical systems. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 18, 1084−1102.
4.Rayner, K., Rotello, C.M., Stewart, A.J., Keir, J., Duffy, S.A. (2001). Integrating text and pictorial information: eye movements when looking at print advertisements.
5.Journal of Experimental Psychology: Applied, 7 (3), 219−226.