Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.42-19
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 1 (42) 2016
Wybrane kategorie określające kontekst interpretacyjny marketingu usług
(The Selected Categories Defining Interpretative Context of Services Marketing)

Authors: Kazimierz Rogoziński
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzania
Keywords: welfare responsibility gift existence life perpetration self-realization actualization
Data publikacji całości:2016
Page range:16 (267-282)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

This article presents six chosen categories of services marketing and discuss their significance for the essence of services marketing. The relational context of services marketing is the basis for the interpretation of the relationship service, assessing the role of the sides in this process and the nature of the obtained effect.
Download file

Article file

Bibliography

1.Archer, M. (2013), Człowieczeństwo. Problem sprawstwa. Kraków: Zakład Wydawniczy Nomos.
2.Bocheński, J.M. (1986). Ku filozoficznemu myśleniu. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX.
3.Csikszentmihalyi, M. (2005). Przepływ. Psychologia optymalnego doświadczenia. Taszów: Moderator.
4.Czapiński, J. (2004). Psychologiczne teorie szczęścia. W: J. Czapiński (red.). Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
5.Elias, N. (2011). O procesie cywilizacji. Warszawa: WAB.
6.Elzenberg, H. (1991). Pisma z filozofii kultury. Kraków: Znak.
7.Jaspers, K. (1990). Filozofia egzystencji. Warszawa: PIW.
8.Jaspers, K. (1999). Wiara filozoficzna wobec objawienia. Kraków.
9.Jonas, H. (1996). Zasada odpowiedzialności, Etyka dla cywilizacji technologicznej. Kraków: Wydawnictwo Platan.
10.Kant, I. (1957). Krytyka czystego rozumu. T. 2. Warszawa.
11.Michalski, K. (1978). Heidegger i filozofia współczesna. Warszawa: PIW.
12.Ricoeur, P. (2013). Krytyka i przekonanie. Warszawa: KR.
13.Rogozinski, K. (2000). Usługi rynkowe. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
14.Rogoziński, K (2000). Nowy marketing usług. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
15.Stróżewski, W. (1992). W kręgu wartości. Kraków: Znak.
16.Tischner, J. (1974). Filozofia wypróbowanej nadziei. Znak, 237.
17.Weil, S. (1965). Świadomość nadprzyrodzona. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX.
18.Weil, S. (b.d.). Pisma londyńskie i ostatnie teksty. Poznań.
19.Wojtyła, K. (1969). Osoba i czyn, Lublin.