Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.42-13
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 1 (42) 2016
Specyfika przestrzenna i infrastrukturalna funkcjonowania rynku usług turystycznych
(The Spatial and Infrastructural Specificity of the Tourism Services Market)

Authors: Daniel Szostak
Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk o Ziemi
Keywords: tourist market tourist supply tourist demand
Data publikacji całości:2016
Page range:11 (189-199)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The modern tourist market consists of the tourist supply, tourist demand and prices of the tourist services. The tourist space and the services infrastructure are the important component of the tourist supply. The present article is connecting with problems we meet in the contemporary tourist market: how to create effective service market in the local space, how to create suitable tourist products and how to recognize tourist needs.
Download file

Article file

Bibliography

1.Batorski, J. (2013). Instrumenty zarządzania kryzysowego w przedsiębiorstwie turystycznym. Perspektywa organizacyjnego uczenia się. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
2.Brojak-Trzaskowska, M. (2012). Determinanty innowacyjnego rozwoju przedsiębiorstw na przykładzie wybranych rodzajów usług. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
3.Kornak, A. (1979). Ekonomika turystyki. Warszawa: PWN.
4.Łazarek ,R. (2004). Ekonomika turystyki. Wybrane zagadnienia. Warszawa: Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Warszawie.
5.Naumowicz, K. (1986). Turystyka cz. II. Wybrane zagadnienia ekonomiczne. Szczecin: Wydawnictwo Politechniki Szczecińskiej.
6.Panasiuk, A. (2014). Rynek turystyczny. Studium strukturalne. Warszawa: Difin.
7.Panasiuk, A. (red.) (2001). Turystyka. Zarys wykładu. Szczecin: Fundacja Uniwersytetu Szczecińskiego.
8.Rapacz, A. (red.) (1998). Przedsiębiorstwo turystyczne na rynku. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego.
9.Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych. Dz.U. z 2004 r. Nr 223, poz. 2268.
10.Wodejko, W. (1998). Ekonomiczne zagadnienia turystyki. Warszawa: Wyższa Szkoła Handlu i Prawa w Warszawie.