Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2543-5574    OAI    DOI: 10.18276/miz.2018.53-06
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 3 (53) 2018
Budowanie lojalności klienta na przykładzie firm z branży odzieżowej
(Building Customer Loyalty on the Example of Companies from the Clothing Industry)

Authors: Jacek Dziwulski
Politechnika Lubelska, Wydział Zarządzania

Robert Drabik
student Wydziału Zarządzania, Politechnika Lubelska
Keywords: customer loyalty clothing companies building loyalty benefits
Data publikacji całości:2018
Page range:13 (61-73)
Klasyfikacja JEL: M00
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

In the current environment, customer loyalty plays an increasingly important role. For the purposes of the paper there is a thesis adopted that customer loyalty is based primarily on the benefits that the consumer can get from the relationship with clothing industry companies. The paper presents the essence of creating and building customer loyalty. The selected elements of building customer loyalty on the example of companies from the clothing industry were then analyzed and evaluated. In the summary, attention was paid to the importance of selected elements of building customer loyalty on a selected example. Suggestions for implementation in the future were proposed. The survey method was used as the research method.
Download file

Article file

Bibliography

1.Biesok, G., Wyród-Wróbel, J. (2016). Modele satysfakcji klienta. Warszawa: Difin.
2.Cichosz, M. (2016). Lojalność klienta wobec firmy. Kolegia SGH. Pobrano z: http://kolegia.sgh.waw.pl/pl/KNoP/struktura/KL/publikacje/Documents/MCichosz_Lojalnosc_klienta_wobec_firmy.pdf (16.04.2018).
3.Paharia, R., Marczyk, M. (2014). Lojalność 3.0. Warszawa: MT Biznes.
4.Pazio, N.M. (2015). Marketing Q lojalności. Warszawa: Difin.
5.Rosa, G., Perenc, J. (red.). (2011). Zachowania nabywców. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
6.Skowron, S., Skowron, Ł. (2012). Lojalność klienta a rozwój organizacji. Warszawa: Difin.
7.Szwajca, D. (2012). Zasoby marketingowe przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej. Gliwice: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej.
8.Tesławski, M. (2012). Lojalność konsumenta. Jak budować trwałe relacje z klientem. Gliwice: Helion.
9.Urban, W., Siemieniako, D. (2008). Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.