Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / ZN 850 PZFiM nr 37
E-produkt w nowoczesnej firmie
(E-Product in the Modern Company)

Authors: Daniel Szostak
Uniwersytet Szczeciński
Keywords: innovations Internet the digitalization the modern company e-product
Data publikacji całości:2015
Page range:10 (157-166)

Abstract

E-products are an effect of innovative enterprises activities in the modern market. E-products are connected with Internet and another modern electronic distributions channels. Modern firms create new electronic product because of meeting clients needs. A lot of people want to find all products in Internet. Every year more and more people buy more products using modern distributions channels, not only Internet, but television channels, cell phones nets etc. Internet is changing and more firms use new internet tools to create new relationship with their clients and market rivals. For example, we can find a thousands firms who live and function only in facebook. This kinds of firms have own clients who have specific needs. This is e new virtual world. Facebook firms create and provide classical e-products witch are only virtual. The purposes of this paper are focus on problems connected with how to set-up e-products in the modern contemporary virtual market.
Download file

Article file

Bibliography

1.Drab-Kurowska A., Działalność sklepów internetowych w e-gospodarce, w: Usługi w Polsce – nauka, dydaktyka i praktyka wobec wyzwań przyszłości, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 497, Szczecin 2008.
2.Flis R., Szut J., B. Mazurek-Kucharska, J. Kuciński, E-usługi – definicje i przykłady, PARP, Warszawa 2009, www.web.gov.pl (5.06.2014).
3.Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Przedsiębiorstwo wirtualne, Difin, Warszawa 2002.
4.Kotler Ph., Bowen J.T., Makens J.C., Marketing for Hospitality and Tourism, Pearson Prentice Hall, New Jersey 2006.
5.Marketing po rewolucji, „Businessman Magazine” 2001, nr 5.
6.Nalazek M., Nowoczesne technologie w turystyce i hotelarstwie, materiały konferencyjne Forum Turystyki Polskiej, Częstochowa, 23–25 kwietnia 2001.
7.Podejście innowacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, red. R. Nowacki, M.W. Staniewski, Difin, Warszawa 2010.
8.Strategie i modele gospodarki elektronicznej, red. C.M. Olszak, E. Ziemba, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
9.Sznajder A., Marketing wirtualny, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.