Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X    OAI    DOI: 10.18276/miz.2018.52-10
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 2 (52) 2018
Strengthening relationships with residents via internet and mobile communication in territorial marketing on the example of the city of Częstochowa

Authors: Anna Niedzielska
Politechnika Częstochowska, Wydział Zarządzania

Krzysztof Ratman
Politechnika Częstochowska, Wydział Zarządzania
Keywords: territorial marketing relationship marketing mobile communication internet communication
Data publikacji całości:2018
Page range:10 (105-114)
Klasyfikacja JEL: M31
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

In the partnership approach, majority of territorial marketing activities are addressed to key clients, mainly residents, to intensify their sense of brand identification and connect them with a given territorial unit both on the functional and emotional levels. The paper assumes that in territorial relationship marketing, more and more often, internet and mobile forms of communication with residents are used, which is supported by the example of marketing activities used by the City of Częstochowa. At the same time, by the use of own research, an attempt to evaluate these activities from the residents’ perspective was made. Results indicate that although many forms of contact with residents via the internet and mobile applications are used in Częstochowa, including those with a more direct and personalized character, interested parties themselves are not fully aware of their existence and use them to a very limited extent.
Download file

Article file

Bibliography

1.Budziewicz-Guźlecka, A. (2011). Rola e-administracji w gospodarce opartej na wiedzy. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 663, Ekonomiczne Problemy Usług, 75, 519‒528.
2.Dobska, M. (2009). Znaczenie marketingu relacyjnego w komunikacji lekarz–pacjent. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 559, Ekonomiczne Problemy Usług, 42, 121‒131.
3.Gębarowski, M. (2011). Determinanty skutecznego wykorzystywania serwisów społecznościowych w działaniach promocyjnych polskich miast. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 663, Ekonomiczne Problemy Usług, 75, 439‒448.
4.http://apk.czestochowa.pl/.
5.http://opiekanova.pl/.
6.https://rower.czestochowa.pl/aktualnosci/.
7.https://www.mpay.pl/system-mpay/aplikacja-mobilna/.
8.https://www.sisms.pl/.
9.Kobylińska, U. (2011). Współczesne wyzwania dla miejskich samorządów w zakresie kreowania wizerunku. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 663, Ekonomiczne Problemy Usług, 75, 61‒72.
10.Kuźniar, W. (2009). Rola Internetu w procesie komunikacji marketingowej jednostki terytorialnej (na przykładzie gmin województwa podkarpackiego). Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 559, Ekonomiczne Problemy Usług, 42, 648‒655.
11.Kuźniar, W. (2011). Postawy i oczekiwania względem władz i pracowników samorządowych jako przesłanka marketingowej reorientacji jednostek terytorialnych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 663, Ekonomiczne Problemy Usług, 75, 541‒552.
12.Kuźniar, W. (2012). Rola mieszkańców w kształtowaniu orientacji marketingowej jednostki terytorialnej. Handel Wewnętrzny, wrzesień–październik.
13.Kuźniar, W., Kawa, M. (2015). Relacje jednostek samorządu terytorialnego z mieszkańcami w kontekście koncepcji współtworzenia wartości. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 867, Ekonomiczne Problemy Usług, 40, 279‒287.
14.Niedzielska, A. (2017). Terytorialny marketing doświadczeń na przykładzie miasta Częstochowa. Marketing i Zarządzanie, 1 (47). 143‒152.
15.Petrykowska, J. (2012). Obsługa klienta a budowanie relacji z klientami. Handel Wewnętrzny, wrzesień–październik.
16.Pukas, A. (2015). Badanie i kreowanie satysfakcji obywatela/klienta w administracji publicznej – możliwości i ograniczenia. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 867, Ekonomiczne Problemy Usług, 40, 289‒299.
17.Rogoziński, K. (2002). Potrójny syndrom marketingowej ślepoty i jego przezwyciężanie (na przykładzie usług profesjonalnych). W: K. Rogoziński (red.), Marketing usług profesjonalnych. Wpisanie marketingu w strukturę organizacji usługowej. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
18.Rudolf, W. (2011). Samorząd regionu i jego partnerzy – typologia relacji w marketingu regionu. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 663, Ekonomiczne Problemy Usług, 75, 243‒256.
19.Rydel, M., Ronkowski, C. (1995). Marketing partnerski. Marketing i Rynek, 9.
20.Smalec, A. (2011). Rola komunikacji w rozwoju koncepcji partnerstwa w regionach. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 663, Ekonomiczne Problemy Usług, 75, 489‒502.
21.Szromnik, A. (1997). Marketing terytorialny – geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania. W: T. Domański (red.), Marketing terytorialny – strategiczne wyzwania dla miast i regionów. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
22.Szromnik, A. (2006). Marketing terytorialny – koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne. W: T. Markowski (red.), Marketing terytorialny. Warszawa: PAN, Komitet Zagospodarowania Przestrzennego Kraju. Tom CXVI.
23.Szulce, H., Walkowiak-Markiewicz K. (2012). Zarządzanie lojalnością jako przesłanka wzrostu wartości klienta banku. Handel Wewnętrzny, wrzesień–październik.
24.Wanagos, M. (2011). Regionalne i lokalne organizacje turystyczne – system relacji i powiązań marketingu wewnętrznego regionu. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 663, Ekonomiczne Problemy Usług, 75, 279‒291.