Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X    OAI    DOI: 10.18276/miz.2018.51-28
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 1 (51) 2018
Poziom rozwoju autentyczności kadry kierowniczej Policji jako czynnik sprawności jej jednostek organizacyjnych
(Level of Development of Authenticity of Police Management as a Factor of Its Organizational Units Efficiency)

Authors: Marian Mroziewski
Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie, Wydział Policyjnych Nauk Stosowanych
Keywords: positive theory of organization managers’ authenticity organizational efficiency Police managerial staff
Data publikacji całości:2018
Page range:9 (289-297)
Klasyfikacja JEL: M10 M11 M12
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

This empirical study presents – in frames of the positive organization theory – the spheres of influence of attitudes and features of managers on the potential of the organizations they manage with particular emphasis on the impact of the level of development of their authenticity on the efficiency of the organization and the attitudes of their subordinates. The study also presents the identified spheres of attitudes of assessed managers, which can be considered as socially beneficial or socially unacceptable as well as normative requirements for the Police managerial staff.
Download file

Article file

Bibliography

1.Besen, F., Tecchio, E., Fialho, F.A.P. (2017). Authentic leadership and knowledge management. Gestão & Produção, 24 (1), 1–13.
2.Fedan, R. (2014). Zarządzanie publiczne w procesie kreowania rozwoju lokalnego i regionalnego. Pobrane z: www.ur.edu.pl.
3.Itrich-Drabarek, J. (2016). Etyka zawodowa funkcjonariuszy służb państwowych. Warszawa: Difin.
4.Izdebski, H. (2007). Od administracji publicznej do public governance. Zarządzanie Publiczne, 1, 7–20.
5.Kot, S.M., Jakubowski, J., Sokołowski, A. (2007). Statystyka. Podręcznik dla studiów ekonomicznych. Warszawa: Difin.
6.Maksimowicz-Ajchel, A. (2007). Wstęp do statystyki. Metody opisu statystycznego. Warszawa: Wydawnictwa UW.
7.Mroziewski, M. (2015). Autentyczność postaw decydentów instytucji administracji publicznej jako czynnik poziomu ich kompetencji moralnych oraz klimatu moralnego organizacji. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, Seria: Administracja i Zarządzanie, 107, 21–36.
8.Supernat, J. (2014). Administracja publiczna w świetle koncepcji New Public Management. Pobrane z: www.supernat.pl.
9.The psychology of organising module (2017). Pobrane z: https://www.le.ac.uk.
10.Ustawa z 14.06.1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego. Dz.U. 2017, poz. 1257.
11.Ustawa z 6.04.1990 o Policji. Dz.U. 2015, poz. 355.
12.Ustawa z 27.08.2009 o finansach publicznych. Dz.U. 2009, nr 157, poz. 1240.
13.Winfrey, O. (2014). Authentic leadership – To thine own self be true. The Insights Group Ltd.
14.Wojcieszke, B. (2014). Psychologia społeczna. Warszawa: Scholar.
15.Zbierowski, P. (2017). Przywództwo w kontekście pozytywnym – autentyczność lidera i kapitał psychologiczny. Organizacja i Kierowanie, 2, 153–164.