Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.49-22
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 3 (49) 2017
Efektywność inbound marketingu – wybrane problemy pomiarowe
(The Efficiency of Inbound Marketing – Selected Measuring Problems)

Authors: Joanna Wyrwisz
Politechnika Lubelska, Wydział Zarządzania
Keywords: inbound marketing marketing communication social media efficiency
Data publikacji całości:2017
Page range:9 (273-281)
Klasyfikacja JEL: M37
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The paper concerns inbound marketing (IM), the marketing conception based on undertaking communication activities by companies that allow the recipients finding the sender of a message by themselves, with an important role of social media and proper content. The author intended to show the determining factors, identification of parameter and methods of efficiency evaluation of inbound marketing as modern conception of marketing communication. In particular instruments of inbound marketing that optimize communication with market environment and build relation with customer are presented. Based on the literature review and internet sources the paper contains selected measuring and managerial problems of using inbound marketing in marketing communication.
Download file

Article file

Bibliography

1.Brzozowska-Woś, M. (2014). Inbound marketing a skuteczna komunikacja marketingowa. Marketing i Rynek, 8, 39‒45.
2.Clow, K.E., Baack, D. (2016). Integrated advertising, promotion and marketing communications. London: Pearson Education Limited.
3.Fill, Ch., Turnbull, S. (2016). Marketing communications – discovery, creation and conversations. London: Pearson Education Limited.
4.Halligan, B. (2016). The state of inbound 2016. Pobrano z: https://cdn2.hubspot.net/hubfs/53/HubSpot-State-of-Inbound-Report-2016.pdf (7.07.2017).
5.Halligan, B., Shah, D. (2010). Inbound marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu. Gliwice: Helion.
6.Jaworowicz, M., Jaworowicz, P. (2017). Skuteczna komunikacja w nowoczesnej organizacji. Warszawa: Difin.
7.Kozielski, R. (2016). Wskaźniki marketingowe. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer.
8.Lovett, J. (2012). Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych. Wykorzystaj potencjał drzemiący w mediach społecznościowych. Gliwice: Helion.
9.Łopaciński, K. (2015). Skuteczność promocji internetowej. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
10.Siejak, M. (7.07.2017). Inbound Marketing – jedno z modniejszych obecnie pojęć w świecie marketingu. Pobrano z: http://6ix.pl/pg/116/inbound-marketing.
11.Tarczydło, B. (2016). Nabywca digitalny a skuteczne działania marketingowe – wybrane aspekty. Studia i Prace WNEiZ, 43 (2), 317‒326.
12.Wiktor, J.W. (2013). Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
13.Winter, T. (2014). Sekrety skutecznej receptury w inbound marketingu. Pobrano z: www.inbound-marketing.pl/2014/06/sekrety-skutecznej-receptury-w-inbound-marketinguinfografika/ (7.07.2017).