Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.49-18
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 3 (49) 2017
Determinanty wyboru szkoły sztuki walki
(Determinants of the Choice of Martial Art School)

Authors: Mariusz Kubus
Politechnika Opolska, Wydział Inżynierii Produkcji i Logistyki
Keywords: martial arts cluster analysis feature selection perception map brand positioning
Data publikacji całości:2017
Page range:10 (221-230)
Klasyfikacja JEL: C38 M31
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

In the face of decrease in interest in traditional, Eastern martial arts among young people, the paper attempts to identify the factors that influence this situation. Many instructors have made a serious source of income from their hobby. Positioning of their schools on a perception map can provide valuable marketing information. The measurement of opinion on martial arts and the multivariate statistical analysis methods have been used in the research. The data have been collected according the snowball sampling principle. As a result, three segments of combat sports have been obtained, which have allowed to give several recommendations for instructors of traditional martial arts.
Download file

Article file

Bibliography

1.Brzezińska, J. (2015). Analiza logarytmiczno-liniowa. Teoria i zastosowania z wykorzystaniem programu R. Warszawa: C.H. Beck.
2.Gatnar, E., Walesiak, M. (2009). Statystyczna analiza danych z wykorzystaniem programu R. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
3.Kłeczek, R., Sagan, A. (2013). Badania ilościowe wizerunku marki. W: J. Kall, R. Kłeczek, A. Sagan (red.), Zarządzanie marką (s. 71‒120). Warszawa: Wolters Kluwer.
4.Kramer, T. (2004). Podstawy marketingu. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
5.Kubus, M. (2015). Identyfikacja potencjalnych nabywców polis ubezpieczeniowych w warunkach mocno niezbilansowanej próby uczącej. Ekonometria, 2 (48), 89–99.
6.Rószkiewicz, M. (2013). Metody ilościowe w badaniach marketingowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
7.Sęk, M. (2015). Dobór próby przy pomocy metody kuli śniegowej (snowball sampling). W: B. Fatyga (red.), Praktyki badawcze (s. 59‒66). Warszawa: Instytut Stosowanych Nauk Społecznych UW.
8.Stanimir, A. (2015). Analiza korespondencji jako narzędzie do badania zjawisk ekonomicznych. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
9.www.karateculture.com.