Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.49-16
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 3 (49) 2017
Sferyczny model komunikacji marketingowej
(The Spheric Model of Marketing Communication)

Authors: Barbara Szymoniuk
Politechnika Lubelska, Wydział Zarządzania
Keywords: marketing communications model of the communication process
Data publikacji całości:2017
Page range:16 (193-208)
Klasyfikacja JEL: M30 M31 M37
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Classical marketing communications models do not reflect the complexities of the contemporary communications processes. The article proposes a new graphical model of marketing communications. This model has an integrated character, taking into account the complexity and mutuality of the marketing communication process in the hypermedia environment, as well as different kinds of „closeness” of its participants. The model has been developed on the basis of the analysis of literature, as well as on the basis of the author’s experience resulting from planning and implementing the marketing communications campaigns for enterprises, organizations and institutions.
Download file

Article file

Bibliography

1.Bajdak, A. (2013). Komunikacja marketingowa polskich przedsiębiorstw na rynkach krajów UE. Studia Ekonomiczne, 172, 11–22. Pobrano z: www.ue.katowice.pl/fileadmin/_migrated/content_uploads/1_A.Bajdak_Komunikacja_marketingowa....pdf (15.05.2017).
2.Bell family papers (1876). Library of Congress. Pobrano z: http://memory.loc.gov/mss/mcc/004/0001.jpg.
3.Bovee, C.L., Thill, J.V. (1986). Business communication today. New York: Random House.
4.Fill, C., Turnbull, S. (2016). Marketing communications: discovery, creation and conversations. Harlow: Pearson.
5.Hoffman, D.L., Novak, T.P. (1996). Marketing in hypermedia computer-mediated environments: Conceptual foundations. Journal of Marketing, 60 (3), 50–68.
6.Kotler, Ph. (1988). Marketing management. Analysis, planning, implementation, and control. Engelwood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall.
7.Kotler, Ph., Keller, K.L., Brady, M., Goldman, M. (2016). Marketing Management. Italy: Pearson.
8.Mazur, M. (1966). Cybernetyczna teoria układów samodzielnych. Warszawa: PWN.
9.Przybyłowski, K., Hartley, S.W., Kerin, R.A., Rudelius, W. (1998). Marketing. Warszawa: Dom Wydawniczy ABC.
10.Schramm, W. (1955). How communication works. W: W. Schramm (red.), The process and effects of mass communication (s. 3–26). Illinois: University of Illinois Press.
11.Shannon, C.E. (1948). A mathematical theory of communication. Bell System Technical Journal, 27 (3), 379–423.
12.Słownik Cybernetyki (2017). Pobrano z: https://socjocybernetyka.wordpress.com/slownik/ (9.05.2017).
13.Szymoniuk, B. (red.). (2006). Komunikacja marketingowa. Instrumenty i metody. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
14.Taranko, T. (2015). Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty. Warszawa: Wolters Kluwer SA.
15.Waśkowski, Z. (2011). Strategiczny wymiar komunikacji rynkowej. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, 208, 21–31.
16.Wiktor, J.W. (2013). Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.