Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.49-11
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 3 (49) 2017
Wykorzystanie zasobów niematerialnych w organizacjach usługowych opartych na wiedzy w erze cyfrowej na wybranym przykładzie
(The Use of Intangible Resources in Service Organizations Based on Knowledge in the Digital Age on Selected Examples)

Authors: Jacek Dziwulski
Politechnika Lubelska, Wydział Zarządzania
Keywords: intellectual capital knowledge-based organizations digital era
Data publikacji całości:2017
Page range:13 (123-135)
Klasyfikacja JEL: M00
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The purpose of the paper is to indicate the importance and role of intangible assets in the service management process in the digital age. In the new digital era, traditionally understood markets subside to networks and owning resources is replaced by access to them. In the new type of economy, the value chain is transformed into a value network, and technology is used to introduce innovative structural solutions. The optimal use of intangible assets for better and better results becomes a very important element of organization management and services marketing. The pillar of knowledge-based economies is service, even 95% of employees can be employed in this sector, while only 4% in production and 1% in agriculture. So, one could ask a question: how important are intangible resources in knowledge-based service organizations?
Download file

Article file

Bibliography

1.Dzieńdziora, J., Smolarek, M. (2010). Kapitał ludzki w kreowaniu kapitału intelektualnego organizacji. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie, 2, 82–95.
2.Edvinsson, L., Malone, M.S. (2002). Kapitał intelektualny. Poznaj prawdziwą wartość swego przedsiębiorstwa, odnajdując jego ukryte korzenie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
3.Gonciarski, W. (red.). (2010). Zarządzanie w warunkach gospodarki cyfrowej. Warszawa: Wojskowa Akademia Techniczna.
4.Harasim, W., Dziwulski, J. (2015). Zarządzanie twórcze. Warszawa: Wyższa Szkoła Promocji Mediów i Show Businessu.
5.Hayes, T. (2010). Hiperskok. Rewolucja internetowa w biznesie. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer business.
6.Pietrzak, I. (2017). Możliwości wykorzystania kapitału intelektualnego na przykładzie firmy Probit. Praca inżynierska napisana pod kierunkiem dr inż. J. Dziwulskiego. Lublin: Politechnika Lubelska, Wydział Zarządzania.
7.Skrzypek, E., Grela, G. (2006). Gospodarka oparta na wiedzy szansą na sukces w doskonaleniu organizacji. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio H. Oeconomia, 40, 259–273.
8.Urbanek, G. (2007). Pomiar kapitału intelektualnego i aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.