Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.48-36
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 2 (48) 2017
Usługi a wartość poszerzona dla klienta na przykładzie rynku wyposażenia i dekoracji wnętrz
(Services and Added Value to the Customer on the Example of the Market for Furnishings and Interior Decoration)

Authors: Mirosława Pluta-Olearnik
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Nauk Ekonomicznych
Keywords: services value for customer competitive advantage virtual reality augmented reality
Data publikacji całości:2017
Page range:9 (397-405)
Klasyfikacja JEL: M31 M10
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The issue of the paper refers to the current area of research connected with the competitive advantage of enterprises and value for the customer based on the resources and relations. The purpose of the paper is to identify the importance of services in building customer value and the advantage of an enterprise in a competitive market. The sources of information are research results published in scientific journals, case studies and statistical information. The results of the diagnosis were used to indicate the desired directions of further empirical research. The analyzed cases of furniture companies are practical and can be used for benchmarking analyzes.
Download file

Article file

Bibliography

1.Dobiegała-Korona, B. (2006). Wartość klienta czy wartość dla klienta. Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 1.
2.Dobiegała-Korona, B., Doligalski, T. (red.). (2010). Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie. Warszawa: Wydawnictwo Poltext.
3.Doyle, P. (2003). Marketing wartości. Warszawa: Wydawnictwo Felberg.
4.Hawkins, D.I., Best, R.J., Coney, K.A., Koch, E.C. (2004). Consumer Behavior Building Marketing Strategy. New York: McGrowHill.
5.Horowitz. J. (2006). Strategia obsługi klienta. Warszawa: PWE.
6.Ikea i Apple łączą siły. Tworzą aplikację, która zrewolucjonizuje sposób robienia zakupów (2017). Pobrano z: https://businessinsider.com.pl/technologie/nowe-technologie/ikea-aplikacja-wykorzystujaca-rozszerzona-rzeczywistosc/pq4r7yf.
7.Iwińska-Knop, K., Szymańska K. (2015). Wartość dla klienta jako podstawa budowania pozycji konkurencyjnej kin studyjnych. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 13 (62), 73‒85.
8.Kotler, P. (2005). Marketing. Poznań: Wydawnictwo Rebis.
9.Kotler, P., Keller, K.L. ( 2012). Marketing. Poznań: Wydawnictwo Rebis.
10.Krzyżanowska, M. (2015). Konkurencyjne uwarunkowania sprawności marketingu. Warszawa: Wydawnictwo Poltext.
11.MaxFliz (2017). Pobrano z: http://www.max-fliz.com./pl/magazyn-magnetyzm-formy/481.
12.Niestrój, R. (2002). Zarządzanie marketingiem. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
13.Prahalad, C.K., Ramaswamy, V. (2004). The future of competition: Creating unique value with customers. Boston: Harvard University Press.
14.Reidenbach, E.R., Goeke R.W., (2006). Competing for customers and winning with value. Milwaukee: ASQ Quality Press.
15.Rynek wyposażenia wnętrz w Polsce w 2016 roku (3.06.2017). Pobrano z: https://www.pmrpublications.com/Rynek-wyposazenia-wnetrz-w-Polsce-2016.
16.Szymura-Tyc, M. (2004). Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Acta Universitais Lodziensis, Folia Oeconomica, 179, 207‒213.
17.Szymura-Tyc, M. (2005). Marketing w procesie tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa. Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, 90‒93.
18.Urban, W., Siemieniako, D. (2012). Lojalność klientów: modele, motywacja i pomiar. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.