Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.48-35
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 2 (48) 2017
Wykorzystywanie plastikowych kart chipowych przez zakłady ubezpieczeń
(The Use of Plastic Chip Cards by Insurance Companies)

Authors: Beata Nowotarska-Romaniak
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Zarządzania
Keywords: chip card insurance company client
Data publikacji całości:2017
Page range:9 (387-395)
Klasyfikacja JEL: G20 G30
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

This paper presents the opportunity of introduction of plastic chip cards in insurance companies. There are discussed the advantages and barriers of implementation of such chip cards. On the basis of survey research there is also discussed how costumers rate the idea of introduction chip cards to register all owned insurances and possibilities of using this card as a credit card.
Download file

Article file

Bibliography

1.Borcuch, A. (2014). Bankowość elektroniczna w Polsce. Warszawa: Wydawnictwo CeDeWu.
2.Bury, A. (2014). Karty płatnicze w Polsce. Warszawa: Wydawnictwo CeDeWu.
3.Hinc, A. (2008). Karta kredytowa. Gliwice: Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o. o.
4.Obzejta, Ł., Kaszubski, R. (2012). Karty płatnicze w Polsce. Warszawa: Wolters Kluwer.
5.Raible, M. (2010). What’s happening in the Java world. Pobrano z: https://dzone.com/articles/whats-happening-java-world.
6.Słownik pojęć (2015). Stowarzyszenie PEMI. Pobrano z: www.pemi.org.pl/index.php/50kumadadeb310010415.dstz.