Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.48-19
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 2 (48) 2017
Społeczna odpowiedzialność projektanta w kreowaniu produktu rehabilitacyjnego
(Social Responsibility of a Designer in Creating a Rehabilitation Product)

Authors: Katarzyna Caban-Piaskowska
Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, Wydział Tkaniny i Ubioru

Anna Miarka
Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi, Wydział Wzornictwa i Architektury Wnętrz
Keywords: social responsibility in business designer rehabilitation product universal product product creation
Data publikacji całości:2017
Page range:8 (207-214)
Klasyfikacja JEL: M14
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Social responsibility in business still causes discussions in terms of how we understand the issue, the dominating models in business practice and the consequences of being involved in socially responsible actions as a company. Rehabilitation products should be socially responsible. While creating such products one should combine multiple needs - those of the designer, the producer, the physiotherapist and the customer. The aim of the paper is to answer the question what social responsibility means for designers ‒ is it a deeply rooted value or do they use it for marketing purposes mainly?
Download file

Article file

Bibliography

1.Adamczyk, J. (2009). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
2.Gonzalez-Perez, M.A. (2013). Corporate social responsibility and international business: a conceptual overview. W: M.A. Gonzalez-Perez, L. Leonard (red.), International business, corporate social responsibility (s. 1–35). UK: Emerald Group Publishing Limited.
3.Henderson, D. (2001). The case against ‘corporate social responsibility’. Policy, 17 (2), 28–32.
4.Miarka, A. (2016). Rzecz wspomagająca rehabilitację – produkt uniwersalny. Łódź: Wydawnictwo ASP im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.
5.Nakonieczna, J. (2008). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych. Warszawa: Difin.
6.Pieter, J. (1967). Ogólna metodologia pracy naukowej. Wrocław: Ossolineum.
7.Pisz, Z. (2009). Odpowiedzialność społeczna w działalności edukacyjnej. W: Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska (red.), Społeczna odpowiedzialność biznesu. Uwarunkowania, kontrowersje, dobre i złe praktyki. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
8.Rybak, M. (2007). Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
9.Wysokińska, Z., Witkowska, J. (2016). Zrównoważony rozwój. Wybrane aspekty makro- i mikroekonomiczne. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.