Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.47-29
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 1 (47) 2017
Advertainment w komunikacji marketingowej marki miasta
(Advertainment in Marketing Communication of City Brand)

Authors: Joanna Wyrwisz
Politechnika Lubelska, Wydział Zarządzania
Keywords: advertainment integrated marketing communication city brand
Data publikacji całości:2017
Page range:9 (311-319)
Klasyfikacja JEL: M31 M37
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The aim of the paper is pointing out the using unconventional and customized tools in marketing communication of cities and regions. The particular focus is paid on advertainment, which is an advertisement in an entertainment form, not always directly connected to a product. Based on the literature review and qualitative research the paper presents the essence of this tool along with conditions of market implication in territorial marketing. There is a qualitative research designed with the use of a case study method. The research results include the positive examples of using advertainment in a marketing communication of a city. The fundamental part of the paper is the case study of Lublin that illustrates advertainment on the example program „The Places of Inspiration” in the branding strategy of the city.
Download file

Article file

Bibliography

1.Armstrong, G., Kotler, P. (2012). Marketing. Wprowadzenie. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer.
2.Clow, K.E., Baack, D. (2016). Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communications. London: Pearson Education Limited.
3.Fill, Ch., Turnbull, S. (2016). Marketing communications – discovery, creation and conversations. London: Pearson Education Limited.
4.Gębarowski, M. (2014). Shoppertainment oraz eatertainment – kreowanie wyjątkowych doświadczeń w handlu i gastronomii. Marketing i Rynek, 11, 151‒158
5.Janiszewska, K., Kall, J. (2012). Strategia reklamowa. Warszawa: PWE.
6.Jaworowicz, M., Jaworowicz, P. (2017). Skuteczna komunikacja w nowoczesnej organizacji. Warszawa: Difin.
7.Jaworowicz, P., Jaworowicz, M. (2016). Event marketing w zintegrowanej komunikacji marketingowej. Warszawa: Difin.
8.Lokale w Lublinie mogą dostać logo „Miejsce inspiracji” (15.06.2017). Pobrano z: http://lublin.naszemiasto.pl/artykul/lokale-w-lublinie-moga-dostac-logo-miejsce-inspiracji,2833742,art,t,id,tm.html.
9.Lublin smaków. Przewodnik po „Miejscach Inspiracji” (2016). Pobrano z: www.dziennikwschodni.pl/lublin/lublin-smakow-przewodnik-po-miejscach-inspiracji,n,1000186983.html.
10.Lublin: obiekty branży HoReCa powalczą o tytuł Miejsca Inspiracji (15.06.2017). Pobrano z: www.hotelinfo24.pl/news,18748,2,lublin_Obiekty_branzy_HoReCa_powalcza_o_tytul_Miejsca_Inspiracji_.html.
11.Marka Lublin. Miasto inspiracji (2017). Niepublikowane materiały Urzędu Miasta Lublin (pdf).
12.Menu (15.06. 2017). Oficjalna strona Urzędu Miasta Lublin. Pobrano z: https://lublin.eu/turystyka/miejsce-inspiracji/menu/
13.Program Miejsce Inspiracji (15.06.2017). Oficjalna strona Urzędu Miasta Lublin. Pobrano z: https://lublin.eu/turystyka/miejsce-inspiracji/program-miejsce-inspiracji/,
14.Sulisz, W. (15.06.2017). Lublin smaków. Przewodnik po Miejscach Inspiracji. Pobrano z: https://lublin.eu/gfx/lublin/userfiles/_public/turystyka/miejsce_inspiracji/folder_miejsca_inspiracji_lublin_smakow.pdf.
15.Śliwińska, K., Pacut, M. (2011). Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer.
16.Wiktor, J.W. (2013). Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.