Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.47-27
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 1 (47) 2017
Content marketing jako element komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
(Content Marketing as a Modern Tool of Market Communication)

Authors: Joanna Pikuła-Małachowska
Politechnika Częstochowska, Wydział Zarządzania
Keywords: communication content marketing enterprise
Data publikacji całości:2017
Page range:9 (291-299)
Klasyfikacja JEL: M30
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The objective of the paper is analysis, on the basis of critical literature review, of the most important issues related to content marketing, which is responsible for building original content concerning the actions of companies, their products or services. The characteristic feature of content marketing is the fact that it doesn’t present direct sale offer. The purpose of the content marketing is building the company's image as an expert in the concrete field. It involves giving convincing arguments and exposing benefits of the company offer. The starting point in content marketing activity is precise recognition of target customer needs. From the enterprises' point of view it is important to recognize the essence of content actions, which, although do not contain the direct sales offer, have the ability of influence the purchasing decisions of consumers.
Download file

Article file

Bibliography

1.Bielski, I. (2006). Współczesny marketing. Filozofia, strategie, instrumenty. Warszawa: Wydawnictwo Studio Emka.
2.Bucki, P. (2016). Content marketing – trudna miłość. Marketing w Praktyce, 4, 9–10.
3.Bzdyra-Maciorowska, A. (2014). 10 trendów kontent marketingu. Marketing w Praktyce, 4, 74‒75.
4.Doligalski, T. (2013). Internet w zarządzaniu wartością klienta. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
5.Jaciow, M., Wolny, R. (2011). Polski e-konsument, Typologia, zachowania. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
6.Kotler, Ph., Keller, K.L. (2012). Marketing. Poznań: Wydawnictwo Rebis
7.Łopaciński, K. (2015). Skuteczność promocji internetowej. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
8.Michalski, E. (2007). Marketing, podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
9.Pabian, A. (2008). Środki i formy marketingowego oddziaływania na konsumentów. Częstochowa: Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej.
10.Skowerski, S. (2017). 7 słów, które sprzedadzą wszystko. Marketing w Praktyce, 3, 34‒36.
11.Soczka, A. (2016). 9 miesięcy z kontent marketingiem. Marketing w Praktyce, 3, 73‒76.
12.Stawarz, B. (2014). Jak zostać strategiem kontent marketingu. Marketing w Praktyce, 10, 18‒19.
13.Święciaszek, M. (2016). Content uwodzący wyszukiwarki, Marketing w Praktyce, 8, 17‒18.
14.Tkaczyk, P. (2014). Ile jest warta opowieść o produkcie? Marketing w Praktyce, 9, 6‒9.