Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.47-09
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 1 (47) 2017
The role of Local Action Groups in promoting rural areas in the Małopolska region in Poland

Authors: Patrycja Brańka
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Wydział Gospodarki i Administracji Publicznej

Sebastian Brańka
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Wydział Zarządzania
Keywords: rural areas Local Action Groups place promotion place marketing
Data publikacji całości:2017
Page range:9 (105-113)
Klasyfikacja JEL: R58 M38 O18
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The purpose of the paper is to identify the role of the Local Action Groups in the promotion of rural areas in the Małopolska region. The authors presented the notion of place promotion and posited that Local Action Groups (LAGs) are a distinctively important subject of rural area promotion, complementary to the local government. The authors assumed that the main barriers for promotion of rural areas are limited financial and staff resources. An analysis of strategies of all 32 LAGs operating in Małopolska and analysis of reports from projects conducted by these LAGs allowed the authors to present the promotional potential of these associations and underline their significant role in overcoming the mentioned barriers that local governments encounter.
Download file

Article file

Bibliography

1.Brańka, P. (2015). Managing Development Based on Endogenous Potential in Rural Areas in Malopolska Region. In: A. Malina, R. Oczkowska, J. Kaczmarek (eds.), Knowledge – Economy – Society. Challenges and development trends of modern economy, finance and information technology. Cracow: Foundation of the Cracow University of Economics.
2.Brańka, S. (2014). Marketing Tools in Place Management. Idea and Application. In: A. Malina, R. Oczkowska, J. Plichta (eds.), Knowledge – Economy – Society. Contemporary organizations in the process of institutional transformations. Cracow: Foundation of the Cracow University of Economics.
3.Brańka, S. (2016). Zróżnicowanie aktywności promocyjnej dużych miast Polski i jego uwarunkowania. PHD thesis. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
4.Brańka, S., Coca-Stefaniak, A., Plichta, J. (2016). City centres as places for strategic cooperation through active city management – the significance of trade entities. Scientific Annals of Economics and Business, 63 (1), 133‒141.
5.Brańka, S., Plichta, J. (2014). The role of city managers in managing networks in public space. In: T. Baaken, J. Teczke (eds.), Managing disruption and destabilisation. Cracow–Muenster: Cracow University of Economics, International Management Foundation.
6.Kotler, P., Haider, D.H., Rein, I. (1993). Marketing places: attracting investment, industry, and tourism to cities, states, and nations. New York: The Free Press.
7.Kuźniar, W. (2013). Aktywność marketingowa gmin i jej oddziaływanie na rozwój turystyki wiejskiej. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
8.Marks, M. (2006). Promocja a rozwój lokalny gmin wiejskich województwa łódzkiego. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
9.Mazurek, J. (2006). Kraj a emigracja. Ruch ludowy wobec wychodźstwa chłopskiego do krajów Ameryki Łacińskiej (do 1939 roku). Warszawa: Instytut Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego.
10.NIK (2012). Działania promocyjne jednostek samorządu terytorialnego. Informacja o wynikach kontroli. Nr ewid. 25/2012/P/11/005/KAP. Pobrano z: https://bip.nik.gov.pl/kontrole/wyniki-kontrolinik/kontrole,9177.html (8.02.2015).
11.Stanowicka-Traczyk, A. (2008). Kształtowanie wizerunku miasta na przykładzie miast polskich. Bydgoszcz–Olsztyn: Wydawnictwo Branta.
12.Szromnik, A. (2012). Marketing terytorialny – Miasto i region na rynku. Warszawa: Wolters Kluwer business.
13.Ward, S.V. (1998). Selling places: the marketing and promotion of towns and cities, 1850–2000. London and New York: Spon Press.
14.Zalech, M. (2013). Bariery w prowadzeniu działalności promocyjnej przez samorządy gmin województw Polski wschodniej. Zeszyty Naukowe, 775. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 30, 141‒153.