Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2017.47-06
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / nr 1 (47) 2017
Czynniki endogeniczne gminy jako podstawa rozwoju przestrzeni turystycznej na przykładzie gminy Moryń
(Endogenous Factors as a Basic for Development of Touristic Space on the Example of Moryń Municipality)

Authors: Daniel Szostak
Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk o Ziemi
Keywords: promotion borough development strategy endogenic potential touristic space
Data publikacji całości:2017
Page range:13 (59-71)
Klasyfikacja JEL: R58 R11 Q56
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The article concentrates on problems connecting with the elaboration of the local tourism development and promotion. The very important in this kind of local activities is creating permanent tourism development connecting with an endogenic potential like nature, microclimate, culture, local history, tourism infrastructure etc. The elaboration of the Moryn development strategy indicates that local authorities perceive local tourism sector as an important tool of further development and promotion. The tourism local activities can concentrate on creating a unique tourism promotion brand and the alternative tourism destination in opposite to mass tourism.
Download file

Article file

Bibliography

1.Głąbiński, Z., Szostak, D., Zalewski, T. (2016). Strategia rozwoju turystyki na poziomie lokalnym. Przykład powiatu gryfińskiego. Warszawa: Wydawnictwo CeDeWu.pl.
2.Pawlikowska-Piechotka, A. (2013). Planowanie przestrzeni turystycznej. Gdynia: Novae Res – Wydawnictwo Innowacyjne.
3.Pomorze Zachodnie (2017). Pobrano z: www.eregion.wzp.pl
4.Strategia rozwoju gminy Moryń na lata 2016‒2022 (2016). Pobrano z: www.bip.moryn.pl/
5.unzip/moryn_5600/12_09_2016_09_55_11Strategia_MoryA__sierpien_2016-2.pdf.
6.Szostak, D. (2016b). Strategia rozwoju turystyki jako narzędzie kreowania lokalnej marki turystycznej na przykładzie powiatu gryfińskiego. Marketing i Zarządzanie, 4 (45), 101‒113.
7.Szostak, D. (2016a). Specyfika przestrzenna i infrastrukturalna funkcjonowania rynku usług turystycznych. Marketing i Zarządzanie, 1 (42), 189‒199.