Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.38-24
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / ZN 865 PZFiM nr 38
Preferencje i motywy wyboru zakładu ubezpieczeń na życie przez klientów indywidualnych
(Preferences and Reasons for Choosing a Life Insurance Company by Individual Customers)

Authors: Beata Nowotarska-Romaniak
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Keywords: motive preferences service life insurance customer insurance company
Data publikacji całości:2015
Page range:10 (263-272)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Life insurance companies direct their attention to their current and potential customers. The variety of life insurance services offered means that customers are confused, unaware of what they want and expected. The company's tasks are to make customers aware of need of the insurance contract, the preparation and presentation of the offer and then selling offered services. In order to be successful in this field, there is a need for knowledge about individual customers, knowledge of their preferences and motives. The paper describes, on the basis of a survey conducted in November 2014, the preferences and reasons for choosing life insurance services by individual customers.
Download file

Article file

Bibliography

1.Hadyniak B., Ubezpieczenie jako urządzenie finansowe, w: Ubezpieczenia. Podręcznik akademicki, red. J. Handschke, J. Monkiewicz, Poltext, Warszawa 2010.
2.Ortyński K., Rynek ubezpieczeń non-life w Polsce, w: Ubezpieczenia non-life, red. E. Wierzbicka, Wydawnictwa Fachowe CeDeWu, Warszawa 2011.
3.Przegląd dziesięciolecia. Rozwój ubezpieczeń w Polsce w gospodarce wolnorynkowej dla lat 1990–2000, PUNU, Departament Analiz Systemu Ubezpieczeniowego, Warszawa 2013.
4.Wykaz zakładów ubezpieczeń, www.knf.gov.pl/dla_rynku/PODMIOTY_rynku/Podmioty_rynku_ubezpieczeniowego/.