Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.39-21
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / ZN 866 PZFiM nr 39
Kluczowe procesy marketingowe i ich rola w kanale marketingowym
(Key Marketing Processes and their Role in Marketing Channel)

Authors: Stanisław Skowron
Politechnika Lubelska
Keywords: producer marketing client marketing system value for customer
Data publikacji całości:2015
Page range:10 (257-266)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The paper is the voice in the discussion about the concept of marketing system as the market environment in which the customer value is being shaped. The assumptions of marketing system based on the triad: producer – customer – organizer of the market are presented on the basis of the criticism of the classic concept of marketing as well as the practice of aggressive behavioral marketing backed up with modern information technologies. In this environment some essential processes creating and agreeing on the value, affecting direction of innovative and business activity of the producer are taking place. 
Download file

Article file

Bibliography

1.Christensen C.M., Raynor M.E., Innowacje. Napęd wzrostu, Studio Emka, Warszawa 2008.
2.Clark T., Osterwald A., Pigneur Y., Model biznesowy, Wyd. Helion, Gliwice 2010.
3.Czakon W., Sieci w zarządzaniu strategicznym, Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.
4.Doyle P., Marketing wartości, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2005.
5.Mazurek-Łopacińska K., Sobocińska M., Marketing wobec wyzwań wynikających ze zrównoważonego rozwoju, w: Marketing – ujęcie terytorialne, Wyd. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2010.
6.Skowron S., Marketing w procesie odnowy strategicznej przedsiębiorstwa, artykuł zgłoszony na VIII Ogólnopolską Konferencję Naukową z cyklu Zarządzanie rozwojem organizacji pt. Od kryzysu do sukcesu w biznesie, Politechnika Łódzka 2015.
7.Skowron S., Skowron Ł., Lojalność klienta a rozwój organizacji, Difin, Warszawa 2012.
8.Skowron S., Szymoniuk B., Marketing and sustanainable development, „Problemy Ekorozwoju – Problems of Sustainable Development” 2014, Vol. 9, No. 2.
9.Walukiewicz S., The market triple, „Central European Journal of Operations Research” 2014, Vol. 22, Iss. 4.
10.Żabiński L., Marketing w dobie światowego kryzysu gospodarczego, w: Marketing – ujęcie terytorialne, Wyd. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2010.