Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.39-15
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / ZN 866 PZFiM nr 39
Rozwój internetowych zakupów grupowych
(The Development of Internet Group Buying)

Authors: Grzegorz Szymański
Politechnika Łódzka
Keywords: internet group buying e-commerce innovation
Data publikacji całości:2015
Page range:12 (181-192)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Internet group buying has been functioning in Poland for five years. It seems that their development is not as very dynamic as in the beginning. Group buying today have evolved to become what might be called the advertising websites. No minimum number of people that activates an offer questions the adequacy of using the term of a group. Active users remain at few biggest websites. However, many smaller sites are not working anymore. The vast majority of customers are satisfied with the quality of the products they are offered today and do not feel treated less favorably than customers who do not have coupons. The big change is also a huge number of offers from the category of tourism.
Download file

Article file

Bibliography

1.Cztery lata zakupów grupowych. Zachowania konsumentów a (w szczególności) oferty turystyczne, www.marketing-news.pl/theme.php?art=1829.
2.Feldy M., Sklepy internetowe. Jak złapać w sieci e-konsumentki i e-konsumentów, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.
3.Gregor B., Stawiszyński M., e-Commerce, Oficyna Wydawnicza „Branta”, Bydgoszcz–Łódź 2002.
4.Marsden P., Chaney P., The social commerce handbook, McGraw-Hill Companies, 2013.
5.Olszak C., Systemy e-commerce. Technologie internetowe w biznesie, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Katowice 2004.
6.Stawasz E., Przedsiębiorstwo innowacyjne, w: Innowacje i transfer technologii. Słownik pojęć, red. K.B. Matusiak, PARP, Warszawa 2005.
7.Szymkowiak A., Portale zakupów grupowych jako narzędzie promocji turystyki miejskiej w formie city break, „Studia Oeconomica Posnaniensia” 2014, vol. 2, nr 3 (264).
8.www.google.com/trends/explore#q=zakupy%20grupowe.
9.www.godealla.pl/statystyki.