Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.39-06
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / ZN 866 PZFiM nr 39
Wybrane aspekty marketingu w usługach turystycznych
(The Chosen Aspects of Marketing in Touristic Services)

Authors: Alina Oczachowska
Politechnika Koszalińska
Keywords: service promotion tourists expectations internet touristic services marketing
Data publikacji całości:2015
Page range:16 (67-82)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

While planning family holidays one pays attention to many aspects connected with touristic service. It is assumed that nowadays there is a competition using marketing instruments especially important for services, which are customer service, personnel management and management of the processes of providing services. The purpose of the paper is to prove that on the one hand technology has the dominant position in promoting touristic services while on the other the human factor in the form of professional service still counts.
Download file

Article file

Bibliography

1.Altkorn J., Marketing w turystyce, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006.
2.Dębski D., Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw, część II, WSiP, Warszawa 2006.
3.Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000.
4.Kielan K., Pokora K., Przygotowanie do działalności usługowej. Podstawy usług. Ekonomika usług, WSiP, Warszawa 2004.
5.Kruczek Z., Walas B., Promocja i informacja w turystyce, Proksenia, Kraków 2010.
6.Kurek W., Turystyka, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008.
7.Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie, red. J. Mazur, Difin, Warszawa 2002.
8.Mikos von Rohrscheidt A., Turystyka kulturowa, fenomen, potencjał, perspektywy, GWSHM Milenium, Gniezno 2008.
9.Oleksiuk A., Marketing usług turystycznych, Difin, Warszawa 2007.
10.Panasiuk A., Ekonomika turystyki, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006.
11.Panasiuk A., Marketing usług turystycznych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2010.
12.Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1996.
13.Pluta-Olearnik M., Marketing usług, PWE, Warszawa 1995.
14.Storbacka K., Lehtinen J.R., Sztuka budowania trwałych związków z klientami, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.