Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.40-13
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / ZN 867 PZFiM nr 40
Wykorzystanie mediów społecznościowych przez organizacje non profit
(The Use of Social Media by Non Profit Organizations)

Authors: Joanna Kos-Łabędowicz
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Keywords: social media non-profits organizations engagement Facebook
Data publikacji całości:2015
Page range:10 (161-170)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Social media may serve as an effective tool of communication between non-profit organizations and their stakeholders. Efficient application of social media allows creation of connections and increase degree of engagement of organization supporters. The objective of the paper is to show the possibilities of applying social media in non-profit organizations’ activities, using Fundacja Przygarnij Królika [Adopt the Rabbit Foundation] as an example. 
Download file

Article file

Bibliography

1.Aaker J., Smith A., The Dragonfly Effect, Winter 2011, www.ssireview.org/articles/entry/the_dragonfly_effect.
2.Aaker J., Smith A., The Dragonfly Effect: quick, effective, and powerful ways to use social media to drive social change, Jossey-Bass, San Francisco 2010.
3.Causes, https://apps.facebook.com/causes/?fb_source=search&ref=ts&fref=ts.
4.Chui M., Manyika J., Bughin J. et al., The social economy: unlocking value and productivity through social technologies, McKinsey Global Institute, July 2012.
5.Creedon A., How nonprofits use social media to engage with their communities, March 13, 2014, https://nonprofitquarterly.org/management/23837-how-nonprofits-use-social-media-to-engage-with-their-communities.html.
6.Dejnaka A., Facebook jako obszar akcji społecznych firm i organizacji non-profit, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu nr 1 (33), Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Wrocław 2013.
7.Dolnicar S., Lazarevski K., Marketing in non-profit organizations: an international perspective, „International Marketing Review” 2009, Vol. 26, No. 3, http://dx.doi.org/10.1108/02651330910960780.
8.Fundacja Przygarnij Królika, www.przygarnijkrolika.pl/fundacja.
9.Górnicka M., 5 powodów, dla których organizacje powinny być aktywne w mediach społecznościowych, https://www.technologie.org.pl/artykuly/organizacje-pozarzadowe-na-facebooku.
10.Non-Profits on Facebook, https://www.facebook.com/nonprofits.
11.Przygarnij Królika. Organizacja non-profit, https://www.facebook.com/Fundacja.Przygarnij.Krolika/timeline?ref=page_internal.
12.Shih C., Era Facebooka, Wyd. Helion, Gliwice 2012.
13.Social Media for Nonprofits, http://socialmedia4nonprofits.org/.
14.Świat 4 Łap – Specjalistyczny sklep dla królików i gryzoni, www.swiat4lap.pl/.
15.The Case Foundation, http://casefoundation.org/.