Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.40-03
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / ZN 867 PZFiM nr 40
Sustainable City Marketing: a Modern Management Model

Authors: Agnieszka Łukasiewicz-Kamińska
Cardinal Stefan Wyszyński University, Warsaw
Keywords: sustainable development sustainable city marketing management
Data publikacji całości:2015
Page range:10 (33-42)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The purpose of this paper is a theoretical reconstruction of the principles of the concept of sustainable city marketing as a modern management model, based on a survey of the literature. The paper also presents the concept of sustainable development as the foundation of sustainable marketing. The concept of sustainable development is a solution to current global economic, environmental and social problems. It has become a principle acknowledged worldwide at almost all levels of administration and in corporate practice. Sustainable marketing is a management concept reflecting the implementation of sustainable development principles in marketing. Sustainable marketing should become an inherent part of policy documents and an important management tool.
Download file

Article file

Bibliography

1.Constitution of the Republic of Poland 1997, Chapter I, Article 5.
2.Hunt S., Sustainable marketing, equity, and economic growth: a resource-advantage, economic freedom approach, “Journal of the Academy of Marketing Science” 2011, Vol. 39, No. 1.
3.Jastrzębska E., Wprowadzenie do koncepcji CSR i zrównoważonego rozwoju, in: Jak uczyć o społecznej odpowiedzialności i zrównoważonym rozwoju. Przewodnik dla nauczycieli, ed. J. Reichel, FOB, MG, Warszawa 2011.
4.Kozielski R., Jeszcze szybsze zmiany czyli przyszłość marketingu, http://biznes.pl/magazyny/marketing/jeszcze-szybsze-zmiany-czyli-przyszlosc-marketingu/dhkket.
5.Lustyk D., Społeczna odpowiedzialność biznesu w kreowaniu wizerunku miasta, w: Kreowanie wizerunku miast, eds. A. Grzegorczyk, A. Kochaniec, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2011.
6.Łukasiewicz-Kamińska A., Wpływ działalności sektora bankowego na zrównoważony rozwój, in: Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, No. 37. Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2014.
7.Martin D., Schouten J., Sustainable marketing, Prentice Hall, Boston 2012.
8.Rogall H., Ekonomia zrównoważonego rozwoju. Teoria i praktyka, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2010.
9.Rudawska E., Marketing zrównoważony – nowe oblicze kapitalizmu? „Ekonomia = Economics” No. 3 (24), Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2013.
10.Unesco a zrównoważony rozwój, http://www.unesco.pl/edukacja/dekada-edukacji-nt-zrownowazonego-rozwoju/unesco-a-zrownowazony-rozwoj.
11.Ustawa z 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, DzU z 2001, No. 62, item 627.
12.Wilk I., Aktywność marketingowa przedsiębiorstw w warunkach zrównoważonego rozwoju, in: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Orientacja marketingowa jednostek samorządu terytorialnego i instytucji publicznych, ed. A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego No. 775, Problemy Zarządzania, finansów i Marketingu No. 30, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2013.
13.www.republika.pl/edukacja–humanitarna/pdf/przew_agenda_21.pdf.
14.Zaremba-Warnke S., Koncepcja zrównoważonego rozwoju jako determinanta przeobrażeń marketingu, in: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Wieloaspektowość problemów marketingu w jednostkach samorządu terytorialnego i instytucjach publicznych, ed. A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego No. 824, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu No. 35, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2014.