Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.41/2-37
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / ZN 875 PZFiM nr 41 t. 2
Handel hybrydowy w umacnianiu pozycji rynkowej supermarketów w Polsce
(Hybrid Commerce in Strengthening Market Position of Supermarkets in Poland)

Authors: Krystyna Iwińska-Knop
Uniwersytet Łódzki

Dagmara Skurpel
Uniwersytet Łódzki
Keywords: distribution channel hybrid commerce FMCG market market position supermarket e-commerce
Data publikacji całości:2015
Page range:14 (459-472)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Dynamic development of commerce in Poland driven by internationalization and concentration has forced companies to look for new sources of income. At the same time, electronic commerce has offered new quality in the organization of distribution channels. Combining stationary sales with e-commerce has been causing a challenge for companies trying to solidify their market position. The objective of the paper is to present the current condition of e-commerce usage by the supermarket chains. The paper is based on secondary sources as well as on own research conducted in 2013 on the sample of 419 respondents. The analysis has been supported by the research conducted by other authors and research institutes.
Download file

Article file

Bibliography

1.46 proc. Polaków kupuje przez internet. Co kupujemy i czego się boimy (infografika), http://media2.pl/internet/125459-46-proc.-Polakow-kupuje-przez-internet.-Co-kupujemy-i-czego-sie-boimy-infografika.html.
2.Adelaar T., Bouwman H., Steinfield Ch., Implications of hybrid e-commerce approaches for customer value and geographical market reach, www.researchgate.net/publication/228572848_IMPLICATIONS_OF_HYBRID_E-COMMERCE_APPROACHES_FOR_CUSTOMER_VALUE_AND_GEOGRAPHI
3.E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska, www.infomonitor.pl/download/e-commerce-w-polsce-2014.pdf.
4.FMCG w sieci? Tak, ale stopniowo, „Dziennik Gazeta Prawna”, dodatek „Moja Firma” 24.03.2015 (nr 57).
5.Góral K., Wielokanałowa sprzedaż – przepis na większe zyski, „Nowoczesne Zarządzanie” 2001, nr 2, www.comarch.pl/erp/nowoczesne-zarzadzanie/numery-archiwalne/wielokanalowa-sprzedaz-przepis-na-wieksze-zyski/.
6.Hybris: integracja technologii barierą dla rozwoju e-sklepów, http://evigo.pl/6548-hybris-integracja-technologii-bariera-dla-rozwoju-e-sklepow/.
7.Internet Standard prezentuje raport „eCommerce 2010”, www.internetstandard.pl/news/362525/Internet.Standard.prezentuje.raport.ecommerce.2010.html.
8.Iwińska-Knop K., Logistyczna obsługa klienta jako determinanta zakupów w handlu elektronicznym, w: Cyfryzacja i wirtualizacja gospodarki, red. M. Pluciński, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 852, Ekonomiczne Problemy Usług nr 117, Wyd. Naukow
9.Jak wygląda rynek internetowych sklepów spożywczych w Polsce i na świecie, http://www.ekomercyjnie.pl/jak-wyglada-rynek-internetowych-sklepow-spozywczych-w-polsce/.
10.Kawa A., Logistyka e-handlu w Polsce, https://media.poczta-polska.pl/pr/280818/poczta-polska-i-raport-o-e-commerce-zyski-sa-w-e-handlu.
11.Mamy swoje ulubione e-supermarkety. Zobacz jakie, www.strefabiznesu.nowiny24.pl/artykul/mamy-swoje-ulubione-e-supermarkety-zobacz-jakie.
12.Mazurek G., Kanibalizacja kanałów dystrybucji jako konsekwencja innowacji technologicznych w handlu, „Logistyka” 2015, nr 2.
13.Olczak A.B., Integracja sieci detalicznej z e-commerce w branży spożywczej. Uwarunkowania i synergiczne korzyści, „Marketing i Rynek” 2013, nr 3.
14.Otto J.R., Chung Q.B., A framework for cyber-enhanced retailing: integrating e-commerce retailing with brick-and-mortar retailing, „Electronic Markets” 2000, Vol. 10, Iss. 3.
15.Polacy coraz więcej spożywają online, https://www.gemius.pl/e-commerce-aktualnosci/polacy-coraz-wiecej-spozywaja-online.html.
16.Przyszłość handlu detalicznego w Polsce należy do średnich powierzchni, http://franczyzawpolsce.pl/aktualnosci/temat-tygodnia/4484-przyszlosc-handlu-detalicznego-w-polsce-nalezy-do-srednich-powierzchni.
17.Rosen K., Howard A., E-retail: gold rush or fool’s gold? „California Management Review” 2000, Vol. 42, No. 3.
18.Steinfield C., Understanding click and mortar e-commerce approaches, a conceptual framework and research agenda, „Journal of Interactive Advertising” 2002, Vol. 2, No. 2.
19.Wiedman K. P., Buxer H., Buckler F., Hybrid-Commerce: Zukunftoption fur Anbietersysteme der „New and Old Economy”, „Der Markt” 2001, nr. 1.
20.Wojcik A., Wykorzystanie internetu w gospodarstwach domowych w Polsce na tle krajów europejskich, w: Cyfryzacja i wirtualizacja gospodarki, red. M. Pluciński, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 852, Ekonomiczne Problemy Usług nr 117, Wyd. Nauk