Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.41/2-23
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / ZN 875 PZFiM nr 41 t. 2
Marketing w województwie pomorskim na początku drugiej dekady XXI wieku na tle marketingu w kraju
(Marketing in the Pomorskie Voivodeship in the Beginning of the Second Decade of XXI Century on the Background of the Marketing in the State)

Authors: Stanisław Kaczmarczyk
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Keywords: comparative analysis the use of research marketing instruments enterprise management marketing
Data publikacji całości:2015
Page range:14 (279-292)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The paper describes and compares data on marketing condition in Pomorskie Voivodeship enterprises with data on Polish enterprises from the whole country. The analysis is based on research data which were obtained in 2010–2011 by a research team of Marketing and Commerce Department at Mikołaj Kopernik University. The main subjects of the comparative analysis are chosen groups of marketing activities conducted by above mentioned subjects. These problems belong to the area of practical and theoretical aspects of contemporary marketing and commerce in Poland especially in Pomorskie Voivodeship.
Download file

Article file

Bibliography

1.Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
2.Escher I., Badania marketingowe w działalności polskich przedsiębiorstw, w: Zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach, Stan, zastosowanie, tendencje i kierunki zmian, tom 1, Raport z badania, red. S. Kaczmarczyk, Wyd. Uniwersytetu Mikołaja Ko
3.Joshi A., Gimenez E., Jak procesy decyzyjne usprawniają marketing, „Harvard Business Review Polska” 2014, listopad.
4.Kreikebaum H., Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 1996.
5.Oleksyn T., Sztuka kierowania, Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości im. Bogdana Jańskiego, Warszawa 2001.
6.Pawlak-Kołodziejska K., Schulz M., Badania marketingowe realizowane przez przedsiębiorstwa funkcjonujące na terenie Polski, „Handel Wewnętrzny” 2011, wrzesień–październik, cz. 2, t. 1.
7.Redman T. C., Kłopoty z wiarygodnością danych, „Harvard Business Review Polska” 2014, maj.
8.Slyvotzky A. J., Morrison D. J., Andelman B., Strefa zysku, PWE, Warszawa 2000.
9.Sojkin B., Komercjalizacja produktów jako proces rynkowy, w: Komercjalizacja produktów żywnościowych, red. B. Sojkin, PWE, Warszawa 2012.