Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.41/2-21
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / ZN 875 PZFiM nr 41 t. 2
Paradygmat marketingu analitycznego i jego główne wskaźniki dla marketera
(Analytical Marketing Paradigm and its Main Indicators for Marketers)

Authors: Grażyna Golik-Górecka
Uniwersytet Łódzki
Keywords: analytical marketing functionalist paradigm dashboard marketing indicators
Data publikacji całości:2015
Page range:12 (253-264)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The objective of the paper is raising attention to the new paradigm of analytical marketing. Analytical marketing allows the realization of research in the framework of the functionalist paradigm (quantitative methods), with applying methods functioning in the framework of the humanistic paradigm (quality methods). Applying both attempts it is possible to get the more probable cognitive synergy. Moreover, analytical marketing is an undoubted chance for creating interactive managerial dashboards as well as analytical. Analysis of literature allowed assigning indicators of classical and internet marketing – proposed by M. Jeffery to the four paths of dashboard.
Download file

Article file

Bibliography

1.Co to jest dashboard?, http://skuteczneraporty.pl/blog/co-to-jest-dashboard/.
2.Davenport T.H., Harris J.G., Competing on analytics. The new science of winning, Harvard Business School Press, Boston 2007.
3.Davis J., Measuring marketing: 110+ key metrics entry marketer needs, John Wiley & Sons, Singapore 2013.
4.Golik-Górecka G., Dashboard – concept and application in the measurement of marketing effectiveness, „Information Systems in Management” 2013, Vol. 2, No. 2.
5.Golik-Górecka G., Platforma interfejsu marketingowo-finansowego a wybór strategii rozwoju, w: Wybory strategiczne w przedsiębiorstwach. Ujęcie sektorowe, red. E. Urbanowska-Sojkin, Zeszyty Naukowe nr 171, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2011.
6.Jeffrey M., Marketing analityczny, 15 wskaźników, które powinien znać każdy marketer, Wyd. Helion, Gliwice 2015.
7.Korczyk D., Liczba w oczy kole, http://marketerplus.pl/teksty/publikacje-recenzje/liczba-w-oczy-kole/.
8.LaPointe P., Marketing by the dashboard light, Association of National Advertisers, 2005, www.Marketing NPV.com.
9.Sułkowski Ł., Epistemologia i metodologia zarządzania, PWE, Warszawa 2012.
10.Tomczyk P., Paradygmat w marketingu na podstawie analizy zawartej, w: Fenomenologia zarządzania, Przywództwo, red. B. Bombała, Difin, Warszawa 2010.
11.Tomczyk P., Paradygmat w marketingu, www.praktycznateoria.pl/paradygmat-w-marketingu/.
12.Wskaźniki marketingowe, red. R. Kozielski, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2008.