Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.41/1-24
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / ZN 875 PZFiM nr 41 t. 1
Kreowanie wizerunku małego przedsiębiorstwa na rzecz budowania relacji z partnerami w łańcuchu dostaw
(Creating Image of a Small Enterprises in Order to Build Partnerships in the Supply Chain)

Authors: Waldemar Glabiszewski
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Keywords: image small enterprise relations with partners supply chain
Data publikacji całości:2015
Page range:12 (303-314)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The paper is of theoretical-empirical character. Author attempts to evaluate the small enterprises managers’ consciousness concerning the need to create company’ image in order to build partnerships in the supply chain. To achieve paper’s objective, the author tries to verify if managers recognize the impact of enterprises image on the quality of business relationships within a firm’s supply chain. Moreover, the paper tries to discover if managers intentionally create the image of their companies to impress business partners.
Download file

Article file

Bibliography

1.Barney J.B., Gaining and sustaining competitive advantage, Addison–Wesley Publishing Company, New York 1997.
2.Bozarth C., Handfield R.B., Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw. Kompletny podręcznik logistyki i zarządzania dostawami, Wyd. Helion, Gliwice 2007.
3.Ciesielski M., Rozwój i integracja łańcuchów dostaw, w: Zarządzanie łańcuchami dostaw, red. M. Ciesielski, PWE, Warszawa 2011.
4.Croxton K.L., Garcia-Dastugue S.J., Lambert D.M., Rogers D.S., The supply chain management processes, „The International Journal of Logistics Management” 2001, Vol. 12, No. 2.
5.Glabiszewski W., Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa usługowego na rzecz budowania relacji w transferze technologii, „Polityki Europejskie, Finanse i Marketing” 2013, nr 9 (58).
6.Huxham Ch., Vangen S., Managing to collaborate, Routledge, New York 2006.
7.Kale Ph., Dyer J.H., Singh H., Alliance capability, stock market response, and long term alliance success: the role of the alliance function, „Strategic Management Journal” 2002, Vol. 23, No. 8.
8.Kisperska-Moroń D., Kolsa E., Świerczek A., Piniecki R., Funkcjonowanie małych i średnich firm produkcyjnych w łańcuchu dostaw, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Katowice 2010.
9.Liczba podmiotów w rejestrze REGON, Biuletyn Informacji Publicznej GUS, 2013, http://bip.stat.gov.pl/dzialalnosc-statystyki-publicznej/rejestr-regon/liczba-podmio-tow-w-rejestrze-regon-tablice/013.
10.Rozwadowska B., Public relations. Teoria. Praktyka. Perspektywy, Wyd. Studio Emka, Warszawa 2002 .
11.Stankiewicz M.J., Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, TNOiK „Dom Organizatora”, Toruń 2002.
12.Sudolska A., Uwarunkowania budowania relacji proinnowacyjnych przez przedsiębiorstwa w Polsce, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2011.
13.Witkowski J., Zarządzanie łańcuchem dostaw. Koncepcje, procedury, doświadczenia, PWE, Warszawa 2010.