Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.41/1-17
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / ZN 875 PZFiM nr 41 t. 1
Nowe media w kreowaniu wizerunku organizacji
(New Media in Creating the Image of the Organization)

Authors: Joanna Wyrwisz
Politechnika Lubelska
Keywords: technologies postal operator organization image new media
Data publikacji całości:2015
Page range:10 (211-220)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The objective of the paper is pointing out new media in the marketing communication as the effective and acceptable tools of creating the image of the organization. The appropriate image of the brand cannot be created spontaneously but must be the effect of a deliberate marketing strategy. The strategy is realized with the use of diverse communications tools serving building up the strong and explicit image. Among those tools social media as well as custom instruments of the promotion as corporate blogs are of a special importance. The research approach based on preliminary research of the writing and internet sources is applied in the paper. An overall description of new media is included showing their specificity and possibilities of the application. In particular, the case of InPost company using communicative high-tech solutions for building the competitive position of its brand is portrayed in the paper.
Download file

Article file

Bibliography

1.Armstrong G., Kotler P., Marketing. Wprowadzenie, Oficyna Wolters Kluwer bisiness, Warszawa 2012.
2.Drabowicz T., E-inkluzja w społeczeństwie informacyjnym, w: Społeczeństwo informacyjne. Aspekty funkcjonalne i dysfunkcjonalne, red. L. Haber, M. Niezgoda, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.
3.Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000.
4.http://blog.paczkomaty.pl.
5.https://twitter.com/PaczkomatyPL.
6.https://www.facebook.com/InPost.
7.https://www.facebook.com/paczkomaty.
8.InPost, https://inpost.pl/pl/o-firmie/inpost.
9.Jeziński M., Nowe media a media tradycyjne prasa, reklama, internet, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2009.
10.Jupowicz-Ginalska A., Marketing medialny, Difin, Warszawa 2010.
11.Keller K.L., Strategiczne zarządzanie marką, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.
12.Lister M., Dovey J., Giddings S., Grant I., Kelly K., Nowe media. Wprowadzenie, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2010.
13.Manovich L., Język nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.
14.Nowacki R., Strużycki M., Reklama w procesach konkurencji, Difin, Warszawa 2011.
15.Pabian A., Promocja. Nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008.
16.Rutkowski I., Strategie produktu. Koncepcje i metody zarządzania ofertą produktową, PWE, Warszawa 2011.
17.Wierzchoń M., Orzechowski J., Nowe trendy w reklamie. Między nauką a praktyką, Wyd. SWPS Academica, Warszawa 2010.