Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Currently: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.41/1-06
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / ZN 875 PZFiM nr 41 t. 1
Satysfakcja klientów jako źródło sukcesu organizacji – studium przypadku
(Customer Satisfaction as a Source of Organizational Success – a Case Study)

Authors: Ewa Badzińska
Politechnika Poznańska

Edyta Gołąb-Andrzejak
Politechnika Gdańska
Keywords: customers satisfaction sources of success organization IT services
Data publikacji całości:2015
Page range:12 (81-92)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The paper demonstrates the importance of satisfaction – in the context of the concept of relationship marketing – as a source of organizational success. The essence of the concept of customer satisfaction in service sector has been presented along with the models of service recipient's satisfaction and their evaluation methods. Considerations in the subject of the research concern innovative IT services dedicated to the needs of individual business customers. The importance of building relationships and achieving customer satisfaction in the process of shaping a competitive advantage in the services market of the IT industry has been demonstrated on the basis of a case study. The examples presented in the paper regarding the expert knowledge and skills of its application in business practice can act as an inspiration for other companies.
Download file

Article file

Bibliography

1.Badzińska E., Determinanty rozwoju organizacji na przykładzie start-upu akademickiego, „Marketing i Rynek” 2015, nr 5.
2.Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J., Zarządzanie relacjami z klientem, Difin, Warszawa 2004.
3.Drapińska A., Kluczowe elementy marketingu relacji, w: Marketing. Ujęcie systemowe, red. M. Daszkowska, Politechnika Gdańska, Gdańsk 2005.
4.Drapińska A., Zarządzanie relacjami na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2011.
5.Furtak R., Marketing partnerski na rynku usług, PWE, Warszawa 2003.
6.Gołąb-Andrzejak E., Badanie satysfakcji gości hotelowych i ich lojalności na przykładzie Grupy Hotelowej Orbis, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 237, Wrocław 2011.
7.Gołąb-Andrzejak E., Wpływ jakości usług hotelarskich na satysfakcję i kształtowanie lojalności gości hotelowych, „Marketing i Rynek” 2014, nr 8.
8.Hill N., Aleksander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
9.Innowacyjna platforma projektów IT – ITProjectPlace, 2015, www.itprojectplace.com.
10.Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
11.Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003.
12.Palacio A.B, Meneses G.D., Perez P.J.P., The configuration of the university image and its relationship with the satisfaction of students, „Journal of Educational Administration” 2002, Vol. 40, No. 5.
13.Słownik języka polskiego, http://sjp.pwn.pl/sjp/satysfakcja, 2574915.
14.Urban W., Siemieniako D., Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008.