Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.43-08
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 2 (43) 2016
Rola systemów klasy CRM w zakresie kształtowania dynamicznego wzrostu wartości firmy sektora MSP
(The role of CRM Systems to Shape Dynamic Increase in the Value of the Small and Medium-Sized Enterprises (SME))

Authors: Marian Krupa
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. rtm. W. Pileckiego w Oświęcimiu, Instytut Zarządzania i Inżynierii Produkcji
Keywords: Analytical CRM operational CRM value management enterprise life-cycle relationship marketing customer relationship management
Data publikacji całości:2016
Page range:13 (91-103)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

First of all, the firm’s value development depends on the ability to build solid relationships with customers. There are different management schools that directly address this paradigm. Today, to implement this marketing concept, it is necessary to take advantage of the CRM (Customer Relationship Management) systems, in spite of the size of the organization. The article presents opportunities and threats of CRM systems to projects implemented in Small and Medium Enterprise (SME).
Download file

Article file

Bibliography

1.Bartuś, T. (2007). Systemy zarządzania relacjami z klientem. W: M.C., Olszak, E., Ziemba (red.), Strategie i modele gospodarki elektronicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
2.Blattberg, C.R., Getz, G., T.S., Jacquelyn (2004). Klient jako kapitał. Budowa cennego majątki relacji z klientem i zarządzanie nim. Warszawa: MT Biznes.
3.Clark, L. (1997). Zarządzanie zmianą. Warszawa: Gebethner i Ska.
4.Grzegórzecki, Z. (2008). Cykl życia klienta. Pobrano z: http://www.cxo.pl.
5.Januszewski, A. (2011). Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania, t.1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
6.Jekimow, J. (2011). Cykl życia klienta. Mechanizmy utrzymania klienta. Pobrano z: http://managercallcenter.pl.
7.Kotler, Ph., Armstrong, G., Saunders, J., Wong, V. (2002). Marketing. Podręcznik europejski. Warszawa: PWE.
8.Krasoń, D., Szklarz, M. System CRM dla małej firmy, opracowanie branżowe. Pobrano z: http://www.benchmark.pl.
9.Krupa, M. (2002). Ryzyko i niepewność w zarządzaniu firmą. Kraków–Kluczbork: Antykwa.
10.Machaczka, J. (1998). Zarządzanie rozwojem organizacji. Warszawa–Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN.
11.Mamrot, S., Kośmider, A. (2012). Nowoczesne kanały komunikacji z klientem w e-biznesie. Warszawa: PARP. Pobrano z: www.web.gov.pl.
12.Martyniak, Z. (1993). Prekursorzy nauki organizacji i zarządzania. Warszawa: PWE.
13.Mitręga, M. (2011). Marketing relacji. Teoria i praktyka. Warszawa: CeDeWu.pl.
14.Portal “SAP Help Portal”. Pobrano z: http://help.sap.com.
15.Portal „Informatyka w firmie”. Pobrano z: http://informatykawfirmie.pl.
16.Portal „Madar. Oprogramowanie dla firm”. Pobrano z: www.madar.com.pl.
17.Portal „SugarCRM Polska”. Pobrano z: http://sugarcrm.com.pl.
18.Portal CRM Trends, Marketing Analysis. Pobrano z: http://www.crmtrends.com/ analytics.html.
19.Rydel, M., Ronkowski, S. (1995). Marketing partnerski, Marketing i Rynek, 9.
20.Sagan, A. (2003). Marketing relacyjny. Warszawa: StatSoft Polska.
21.Stabryła, A. (1995). Zarządzanie rozwojem firmy. Kraków: Księgarnia Akademicka.
22.Stańczak, M. CRM dla małej firmy nie istnieje? Sprawdź, opracowanie branżowe. Pobrano z: http://www.crmwpraktyce.pl.
23.Tarnawa, A., Zadura-Lichota, P. (red.) (2012). Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2011–2012. Warszawa: PARP. Pobrano z: http:// www.parp.gov.pl.
24.Zupok, S. (2015). Wpływ innowacji na kreowanie wartości dla klienta. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 39 (2).