Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.45-36
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 4 (45) 2016
Zapewnienie wiarygodności w komunikacji marketingowej na rynku żywności ekologicznej na przykładzie przedsiębiorstwa Neumarkter Lammsbräu
(Providing Credibility in the Marketing Communication on the Organic Food Market on the Example of the Company Neumarkter Lammsbräu)

Authors: Sabina Zaremba-Warnke
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki
Keywords: marketing communication organic food credibility sustainable management
Data publikacji całości:2016
Page range:9 (403-411)
Klasyfikacja JEL: M31 Q50
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The article presents the problem of consumer belief on the real ecological performance of the product. It is emphasised that this problem is a big challenge for marketing, especially in the area of marketing communication. The article characterizes the main factors, which influence the marketing communication credibility and presents the main instruments of providing credibility in the marketing communication on the organic food market in Germany, which is one of the most significant all over the world. The article also contains characteristic of marketing communication in the enterprise Neumarkter Lammsbräu, which is the model on the international scale in the area of sustainable management.
Download file

Article file

Bibliography

1.Ehrnsperger, F. (11.2015). Verantwortung leben, Genuss schaffen aus Sicht der Neumarkter Lammsbräu. Referat przedstawiony na międzynarodowej konferencji „Potencjały tworzenia wartości regionalnej dzięki usługom ekosystemów”. Ostritz, Niemcy.
2.Eisend, M. (2003). Glaubwürdigkeit in der Marketingkommunikation. Konzeption, Einflussfaktoren und Wirkungspotenzial. Wiesbaden: Deutscher Universitäts-Verlag.
3.Geffroy, E.K. (2000). Das einzige, was stört, ist der Kunde. Landsberg/Lech: Verl. Moderne Industrie.
4.Hopfenbeck, W., Roth, P. (1994). Öko-Kommunikation. Landsberg/Lech: Moderne Industrie Verlag.
5.Hüttl M. (2005). Der guter Ruf als Erfolgsgröe. Profitieren Sie von Ihrem Ansehen! Berlin: Erich Schmidt Verlag.
6.Kociszewski, K. (2013). Ekologizacja polskiego rolnictwa a jego zrównoważony rozwój w warunkach członkostwa w Unii Europejskiej. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
7.Küster-Rohde, F. (2010). Die Wirkung von Glaubwürdigkeit in der Marketingkommunikation. Eine Analyse der kurz und langfristigen Effekte. Wiesbaden: Gabler.
8.Mazurek-Łopacińska, K., Graczyk, A. (red.). (2009). Badanie rozwoju rynków produktów rolnictwa ekologicznego i żywności ekologicznej w Polsce. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
9.Neumarkter Lammsbräu. (2014). Nachhaltigkeitsbericht. Neumarkt: Neumarkter Lammsbräu.
10.The world of organic agriculture. Statistic & emerging trends 2016 (2016). FIBL & IFOAM – Organics International. Switzerland. Pobrano z: https://shop.fibl.org/fileadmin/documents/shop/1698-organic-world-2016.pdf.
11.www.lammsbraeu.de.
12.Zaremba-Warnke, S. (2013). Öko-Kommunikation in Deutschland und Polen. Ein Vergleich des Wortschatzes unter besonderer Berücksichtigung des Äquivalenzbegriffs. Zittau/Görlitz: Hochschule Zittau/Görlitz.