Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.45-33
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 4 (45) 2016
Geolokalizacja jako współczesne narzędzie komunikacji z klientem i jej wykorzystanie w marketingu relacji
(Geolocalization as a Modern Tool of Communication with the Customer and its Use in Relationship)

Authors: Anetta Pukas
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Nauk Ekonomicznych
Keywords: relationship marketing communication geolocalization
Data publikacji całości:2016
Page range:9 (371-379)
Klasyfikacja JEL: M31
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The popularization of mobile devices and the development of the internet opens up many new possibilities for marketing efforts of modern enterprises. The objective of the article is identification of opportunities of the use of geolocalization in customer relationship management practice, as well as the presentation of the possibilities and limitations of using this tool in marketing communication. Geolocalization allows the personalization of media communication and the development of forms of contact with the customer. It can be used to build relationships with customers. However, there are limitations and doubts resulting mainly from the fact that the practice outpaces the theory and also legislative solutions.
Download file

Article file

Bibliography

1.Bajdak, A. (2003). Internet w marketingu. Warszawa: PWE.
2.Geomarketing w Polsce (2014). Pobrano z: http://spa-art.pl/geomarketing-w-polsce/.
3.Gieracz, M. (2015). Cechy szczególne konsumenta digitalnego. Pobrano z: http://nf.pl/manager/cechy-szczegolne-konsumenta-digitalnego,,48069,68.
4.Gordon, I.H. (2001). Relacje z klientem. Marketing partnerski. Warszawa: PWE.
5.Location Intelligence (2015). Pobrano z: http://connectedlifemagazine.pl/location-intelligence-podczas-geomarketing-forum/.
6.Meyer, A. (2016). Mobile marketing and geolocation: up your effectiveness with location targeting. Pobrano z: www.marketergizmo.com/mobile-marketing-and-geolocation/.
7.Minkowska, M. (2015). Polska jest mobi 2015. Raport. Pobrano z: www.tnsglobal.pl/coslychac/files/2015/05/POLSKA_JEST_MOBI_2015.pdf.
8.Okurowski, T. (2015). Pierwszy na świecie supermarket z lokalizacją klientów. Pobrano z: http://connectedlifemagazine.pl/pierwszy-na-swiecie-supermarket-z-lokalizacja-klientow/.
9.Pobocha, B. (5.10.2015a). Geomarketing w biznesie to podstawa! Connected Business News, Pobrano z: http://clmag.pl/geomarketing-w-biznesie-to-podstawa/.
10.Pobocha, B. (22.06.2015b). Sizeer chce sprzedawać więcej dzięki beaconom. Pobrano z: http://clmag.pl/sizeer-chce-sprzedawac-wiecej-dzieki-beaconom/.
11.Trojanowski, M. (2010). Marketing bezpośredni. Koncepcja ‒ zarządzanie ‒ instrumenty. Warszawa: PWE.