Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.45-22
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 4 (45) 2016
Aktywność marki miasta w obszarze marketingu mobilnego
(Activity of City Brand in the Area of Mobile Marketing)

Authors: Joanna Wyrwisz
Politechnika Lubelska, Wydział Zarządzania
Keywords: mobile marketing city marketing brand
Data publikacji całości:2016
Page range:10 (245-254)
Klasyfikacja JEL: M31
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The objective of the article is introducing the possibility of using mobile marketing for the marketing communication of cities, in particular in building and creation of the image of the cities brands. The receivers of these actions are broadly understood stakeholders, out of which the main group is constituted by tourists and inhabitants. The article characterises mobile marketing in the context of building an image of a brand and set of instruments for actions. It indicates the factors determining the mobile marketing use in the territorial marketing. The main element of the article is the case study with concrete examples of the usage of the mobile marketing for promoting a city brand.
Download file

Article file

Bibliography

1.Baranowska-Skimina, A. (1.06.2016). Marketing mobilny w Polsce 2014. Pobrano z: www.egospodarka.pl/110959,Marketing-mobilny-w-Polsce-2014,1,39,1.html.
2.Bulska, D. (2016). Mobile is the king? Brief, 1 (195), 24‒26.
3.Durnakowska, E. (2016). Wrodzona na mobile. Marketing w Praktyce, 2 (216), 79.
4.Kaczorowski, K., Chmura, Ł., Żyndul, O. (2015). Jak zostać królem mobile’u. Marketing w Praktyce, 12 (214), 13.
5.Kall, J. (2015). Branding na smartfonie. Komunikacja mobilna marki. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer.
6.Kall, J. (2016). Planowanie komunikacji mobilnej marki. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 1 (45), 274‒281.
7.Kilen, N. (2012). Mobilne namawiacze. Marketing w Praktyce, 12 (178), 57.
8.Konkol, S. (2010). Marketing mobilny. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
9.Łuczyn, L. (2013). Smartfon i tablet jako kompas. Marketing w Praktyce, 5 (183), 36.
10.Marka Lublin (1.06.2016). Pobrano z: www.lublin.eu/lublin/marketing-miasta/marka-lublin/.
11.Mobile Marketing Association (1.06.2016). Pobrano z: www.mmaglobal.com/about.
12.Nowy model reklamy na mobile (2014). Marketing w Praktyce, 5 (195), 86.
13.Pasqua, R., Elkin, N. (2013). Godzina dziennie z mobile marketingiem. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
14.Sadowska, E. (1.06.2016). Marketing mobilny a komunikacja marketingowa. Pobrano z: www.ue.katowice.pl/fileadmin/_migrated/content_uploads/8_E.Sadowska_Marketing_mobilny_a_komunikacja_marketingowa.pdf.
15.Sznajder, A. (2014). Technologie mobilne w marketingu. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer.
16.Szromnik, A. (red.). (2015). Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia. Kraków: Wydawnictwo edu-Libri.
17.Walczak, W., Kaczmarek, R. (2015). Marka jaka jest, każdy widzi. Marketing w Praktyce, 10 (212), 40.
18.Wyrzykowska, W. (2015). Chcąc nie chcąc… mobile. Brief, 6 (188), 38.