Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.45-11
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 4 (45) 2016
Czynniki sukcesu kampanii społecznej na przykładzie kampanii „Możesz to zmienić”
(Success Factors of Social Campaigns on the Example of the Campaign „You Can Change It”)

Authors: Magdalena Daszkiewicz
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Nauk Ekonomicznych
Keywords: social campaign social marketing marketing communication
Data publikacji całości:2016
Page range:9 (127-135)
Klasyfikacja JEL: M31 M37 M39
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The aim of this article is identification of success factors of a social campaign. The author points to the processes, elements and features that can decide the strength of its impact. The basis for the considerations is the case study of the low-budget campaign „You can change it”, which achieved success thanks to the use of advanced planning procedures.
Download file

Article file

Bibliography

1.Andreasen, A. (1995). Marketing social change: changing behavior to promote health, social development, and the environment. San Francisco: Jossey-Bass.
2.Akademia Komunikacji Społecznej (2015). Konkurs Kampania Społeczna Roku. Pobrano z: http://konkurs.kampaniespoleczne.pl/index.php (25.05.2016).
3.Daszkiewicz, M. (2011). Planowanie kampanii społecznych. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 161, Nauki o Zarządzaniu, 6, 131‒145.
4.Kotler, Ph., Lee, N.R. (2007). Marketing in the Public sector: a roadmap for improved performance. Upper Saddle River: Wharton School Publishing.
5.Kotler, Ph., Roberto, N., Lee, N. (2002). Social Marketing. Improving the quality of life. Thousand Oaks: Sage Publications.
6.Lee, N.R., Kotler, Ph. (2011). Social marketing: influencing behaviors for good. Los Angeles, London, New Delhi, Singapore: Sage Publications, Inc.
7.Prochenko, P. (2010). Kampania społeczna ‒ definicja Fundacji Komunikacji Społecznej. Pobrano z: http://www.kampaniespoleczne.pl/wiedza_definicje,2324,kampania_spoleczna_definicja_fundacji_komunikacji_spolecznej (7.04.2016).
8.Weinreich, N.K. (2011). Hands-on social marketing. Thousands Oaks: Sage Publications.