Marketing i Zarządzanie

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

ISSN: 2450-775X     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/miz.2016.44-20
CC BY-SA   Open Access   CEEOL

Issue archive / nr 3 (44) 2016
Marketing i logistyka na potrzeby wsparcia ekologii w firmie Hans Aa
(Marketing and Logistics for the Purposes of Supporting the Ecology in Hans Aa Ltd)

Authors: Józef Perenc
Uniwersytet Szczeciński, Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług
Keywords: renewable energy production ecology logistics marketing
Data publikacji całości:2016
Page range:11 (223-233)
Klasyfikacja JEL: M31 Q47
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The objective of the article is presenting the influence of marketing and logistics on the improvement of service and production of Hans Aa enterprise in Piła. The article shows importance of marketing and logistics in creation of profits, building competition advantage and searching for and acquiring new clients for the further growth of the enterprise. The company specialises in producing tilts for eco-companies that produce installations for renewable energy.
Download file

Article file

Bibliography

1.Abt, S. (2001). Logistyka w teorii i praktyce. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
2.Ciesielski, M. (2006). Instrumenty zarządzania logistycznego. Warszawa: PWE.
3.Coyle, J., Bardi, E J., Langley J.C. (2002). Zarządzanie logistyczne. Warszawa: PWE.
4.Engelhardt, J. (2012). Zasady oceny działalności gospodarczej przedsiębiorstw. Warszawa: Wydawnictwo CeDeWu.
5.Garbarski, L. (1999). Zarządzanie marketingowe. Warszawa: Diffin.
6.Kotler, Ph. (2002). Marketing. Podręcznik europejski. Warszawa: PWE,.
7.Mru,k H. (2012). Marketing. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
8.Niedzielski, P., Łobacz, K. (2011). Istota współczesnych innowacji. W: J. Hołub-Iwan, J. Perenc (red.), Innowacje w rozwijaniu konkurencyjności firm (s. 40‒46). Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
9.Ranking 10 największych producentów turbin wiatrowych na świecie (2015). Pobrano z: http://odnawialnezrodlaenergii.pl/energia-wiatrowa-aktualnosci/item/1653-ranking-10-najwiekszych-producentow-turbin-wiatrowych-na-swiecie (1.06.2016).
10.Rosa, G., Perenc, J., Ostrowska, I. (red.). (2016). Marketing przyszłości – od ujęcia tradycyjnego do nowoczesnego. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.
11.Sołtysik, M. (2003). Zarządzanie logistyczne. Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.
12.Szpon, J., Dembińska-Cyran, I., Wiktorowska-Jasik, A. (2005). Podstawy logistyki. Szczecin: Stowarzyszenie Naukowe Instytut Gospodarki i Rynku.
13.Żurawik, B., Zurawik, W. (1996). Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie. Warszawa: PWE.