Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu

Aktuell: Marketing i Zarządzanie

ISSN: 1509-0507     eISSN: 2353-2874    OAI    DOI: 10.18276/pzfm.2015.41/2-02
CC BY-SA   Open Access 

Liste der Ausgaben / ZN 875 PZFiM nr 41 t. 2
The country-of-origin effect in the selected transport services
(Efekt kraju pochodzenia w wybranych usługach transportowych)

Autoren: Monika Boguszewicz-Kreft
Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku

Ewa Magier-Łakomy
Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku

Katarzyna Sokołowska
Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku
Schlüsselbegriffe: efekt kraju pochodzenia usługi transportowe wyniki badań
Data publikacji całości:2015
Seitenanzahl:12 (23-34)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Efekt kraju pochodzenia jest wielowymiarowy. Nieuwzględnienie wkładu poszczególnych wymiarów w ocenie wybranych usług może skutkować uproszczonymi wnioskami. Celem prezentowanych badań było: 1) wyznaczenie pogłębionego wskaźnika efektu COO w ocenie usług transportowych; 2) ustalenie związku między efektem COO danego kraju w ocenie usługi transportowej a gotowością do jej zakupu. Rezultaty wskazują na silny związek między efektem COO kraju a gotowością do zakupu danej usługi w tym kraju: im wyższy efekt COO tym większa gotowość do zakupu usługi.
herunterladen

Artikeldatei

Bibliographie

1.Berentzen J.B. et al., Does “Made in …” Also apply to services? An empirical assessment of the country-of-origin effect in service settings, “Journal of Relationship Marketing” 2008, Vol. 7, No. 4.
2.Boguszewicz-Kreft M., Efekt kraju pochodzenia w usługach, w: Sektor usług – uwarunkowania i tendencje rozwoju, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 353, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2014.
3.Boguszewicz-Kreft M., Magier-Łakomy E., Wizerunek produktów i usług z wysoko rozwiniętych krajów europejskich – analiza wielowymiarowości efektu kraju pochodzenia, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (being printed)
4.Bose S., Ponnam A., Country of origin effect on services: an evaluation of entertainment, „Managing Leisure” 2011, Vol. 2, No.16.
5.Civil Aviation Authority, Statistics by carriers, www.ulc.gov.pl/pl/czesto-zadawane-pytania-faq/348-ler/3725-statystyki-wg-przewoznikow.
6.Czakon W., Metodyka systematycznego przeglądu literatury, in: Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, ed. W. Czakon, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2013.
7.Magier-Łakomy E., Boguszewicz-Kreft M., Dimensions of the country of origin effect and their measurement, “Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska Lublin” 2015, Vol. 49, No. 3.
8.Marcysiak A., Pieniak-Lendzion K., Lendzion M., Usługi kurierskie na rynku usług logistycznych w Polsce, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach No. 96, Siedlce 2013.
9.Peterson R.A., Jolibert A.J.P., A meta-analysis of country-of-origin effects, “Journal of International Business Studies” 1995, Vol. 26, No. 4.
10.Pharr J.M., Synthesizing country-of-origin research from the last decade: is the concept still salient in an era of global brands?, “Journal of Marketing Theory & Practice” 2005, Vol. 13, No. 4.
11.Rezvani S. et al., A conceptual study on the country of origin effect on consumer purchase intention, “Asian Social Science” 2012, Vol. 8, No.12.
12.Rośnie rynek usług kurierskich. Spodziewany jest wzrost liczby fuzji i przejęć, www.biznes.newseria.pl/news/telekomunikacja/rosnie_rynek_uslug,p1478075020.
13.Roth M.S., Romeo J.B., Matching product category and country image perception: a framework for managing country-of-origin effects, “Journal of International Business Studies” 1992, Vol. 3, No. 24.
14.Rynek usług kurierskich: E-commerce nowym polem działania, www.dziennik.pl/artykuly/464119,rynek-uslug-kurierskich-e-commerce-nowym-polem-dzialania.html/?no_redirect=1.
15.Sharma P., Demystifying cultural differences in country-of-origin effects: exploring the moderating roles of product type, consumption context, and involvement, “Journal of International Consumer Marketing” 2011, No. 23, Iss. 5.
16.UOKiK: Wpływ liberalizacji rynku połączeń lotniczych na konkurencję na tym rynku, Departament Analiz, luty 2010.