Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

ISSN: 2450-7741     eISSN: 2300-4460     DOI: 10.18276/frfu.2016.4.82/2-40
CC BY-SA   Open Access 

Lista wydań / 4/2016 (82) cz. 2
Value Co-creation in the Popular Music Industry
(Współtworzenie wartości na przykładzie przemysłu muzycznego)

Rok wydania:2016
Liczba stron:7 (463-469)
Słowa kluczowe: współtworzenie wartości modele biznesowe przemysł muzyczny
Autorzy: Włodzimierz Rudny

Abstrakt

Cel – Celem artykułu jest analiza ewolucji modelu biznesowego organizacji w przemysłach kreatywnych, w celu podtrzymania konkurencyjności i rentowności. Metodologia badania – Artykuł został przygotowany w oparciu o studia literaturowe Wynik – W przemyśle muzycznym widoczna jest zmiana modeli biznesowych zmieniająca w sposób fundamentalny relacje pomiędzy producentami a odbiorcami muzyki. Istotą tej zmiany jest coraz bardziej powszechne współtworzenie wartości. Oryginalność/wartość – Artykuł eksponuje problematykę procesów współtworzenia wartości w przemyśle muzycznym, rzadko będącym przedmiotem analizy w kontekście wartości rozumianej jako kategoria ekonomiczna (a nie wyłącznie emocjonalno-symboliczna).
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Chaney D. (2012). The music industry in digital age. International Journal of Arts Management, 15 (1), 42–52.
2.Choi H., Burnes B. (2013). The internet and value co-creation: the case of popular music industry. Prometheus, 31 (1), 35–53.
3.Demil B., Lecocq X. (2010). Business model evolution: In search of dynamic consistency. Long Range Planning, 43 (2–3), 227–246.
4.Jones S. (2002). Music that moves: popular music, distribution and network technologies. Cultural Studies, 16 (2), 213–232.
5.Kujala S., Artto K., Aaltonen P., Turkulainen V. (2010). Business models in project-based firms – Towards a typology of solution-specific business models. International Journal of Project Management, 28, 96–106.
6.Lusch R., Webster F. (2011). A stakeholder-unifying, co-creation philosophy for marketing. Journal of Macromarketing, 31 (2), 129–134.
7.Moyon E., Lecocq (2015). Rethinking business models in creative industries. International Studies of Management and Organization, 4, Winter 2014–15, 83–101.
8.Sawhney M., Verona G., Prandelli E. (2005). Collaborating to create: the internet as a platform for customer engagement in product innovation. Journal of Interactive Marketing, 19 (4), 4–17.
9.Vargo, S., Lusch R. (2004). Evolving to a new dominant logic for marketing. Journal of Marketing, 68 (1), 1–17.
10.Vargo S., Lusch R. (2008). Service-dominant logic: continuing the evolution. Journal of the Academy of Marketing Science, 36 (1), 1–10.
11.Vargo S., Maglio P., Akaka M. (2008). On value and value co-creation: A service systems and service logic perspective. European Management Journal, 26, 145–152.