Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

ISSN: 2450-7741     eISSN: 2300-4460    OAI    DOI: 10.18276/frfu.2016.4.82/2-39
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / 4/2016
Procesy migracji wartości w warunkach internacjonalizacji i globalizacji gospodarki
(Value Migration Processes in the Conditions of Internationalisation and Globalisation of Economy)

Authors: Tomasz Rojek
Keywords: Value Migration Value Based Management internationalisation globalisation
Data publikacji całości:2016
Page range:11 (451-461)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Value Migration is a process consisting in the flow of values among businesses, sectors, states in order to find the most effective possibilities to invest capital. Most often the process runs in three stages: value inflow, its stability, and then its outflow, and to a great extent it depends on value drivers, which are the major determinants in the Value Based Management process. The knowledge of these processes and an ability to react quickly to the conditionings and changes being the consequence of their progress enables today free implementation of the goal of survival and development of firms on the market. The article presents the essence, determinants and stages of Value Migration, particularly in the context of contemporary processes of internationalisation and globalisation of economy.
Download file

Article file

Bibliography

1.Grucza B. (2002). Migracja wartości w sektorach silnie zglobalizowanych. W: E. Urbańczyk E. (red.), Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa – teoria i praktyka. T. 2. Szczecin: Kreos.
2.Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Siudak D. (2008). Migracja wartości przedsiębiorstw. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 10.
3.Herman A., Szablewski A. (red.) (1999). Zarządzanie wartością firmy. Warszawa: Poltext.
4.Jabłoński A. (2011), Migracja interesariuszy a wartość przedsiębiorstwa. Problemy Jakości, 1.
5.Jabłoński A., Jabłoński M. (2013). Cykl życia wartości przedsiębiorstw wobec kondycji modelu biznesu. Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 4.
6.Kłosiński K.A. (2005). Globalizacja sektora usług w Polsce. Warszawa: PWE.
7.Konecka-Jurga S. (2005). Konkurencyjność sieci gospodarczych na przykładzie branży motoryzacyjnej. Poznań: Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. Pobrano z: www.logforum.net.
8.Liberska B. (red.) (2002). Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania. Warszawa: PWE.
9.Małys Ł. (2013). Siła powiązań sieciowych w procesie internacjonalizacji a wyniki przedsiębiorstwa. Warszawa: Difin.
10.Marcinkowska M. (2000). Kształtowanie wartości firmy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
11.Mączka L. (2003). Gospodarka globalna u progu XXI wieku. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
12.Morawczyński R. (2008). Przedsiębiorczość międzynarodowa. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
13.Rymarczyk J. (1996). Internacjonalizacja przedsiębiorstwa. Warszawa: PWE.
14.Szablewski A. (2008). Migracje kapitału i wartości w warunkach globalnej niestabilności. Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 3.
15.Szablewski A. (2009). Migracja kapitału w globalnej gospodarce. Warszawa: Difin.
16.Szymański W. (2001). Globalizacja. Wyzwania i zagrożenia. Warszawa: Difin.
17.Waśniewski P. (2011). Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa jako narzędzie sterowania jego działalnością. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego, 21.