Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

ISSN: 2450-7741     eISSN: 2300-4460    OAI    DOI: 10.18276/frfu.2018.91-14
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / 1/2018 (91)
Finansowanie sektora MSP w ujęciu lokalnym na podstawie badań ankietowych
(The financing of local small and medium enterprises sector based on survey research)

Authors: Łukasz Faryj
Wydział Finansów i Prawa, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Keywords: small and medium enterprises sector (SME sector) sources of finance survey state of knowledge
Data publikacji całości:2018
Page range:15 (161-175)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Abstract: Purpose – The purpose of this article is to present the survey results on different ways of financing the SME sector. Research methodology - The research has been conducted among entrepreneurs from jasielski county The survey examined the state of entrepreneurs' knowledge and factors that entrepreneurs consider while making financial decisions. Result - The study results show that, in most cases, entrepreneurs base and choose more stereotypical, proven sources of finance, depending on their past experience and other associates’ opinion. Authenticity/Value - The article presents behavioral factors which impact the entrepreneurs’ decisions and analyze different ways of effective enlisting entrepreneurs from the same sector with more extended knowledge and new techniques of financial resources solicitation.
Download file

Article file

Bibliography

1.Apanowicz, J. (2002). Metodologia ogólna. Gdynia: Wydawnictwo Diecezji Pelplińskiej „Bernardinum”.
2.Szopik-Depczyńska, K., Depczyńki, R. (2012). Aktywność innowacyjna sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w aspekcie konkurencyjności przedsiębiorstw. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 25, 373–392.
3.Lachiewicz, S., Matejun, M. (2012). Specyfika zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami. W: M. Matejun (red.), Zarządzanie małą i średnią firmą w teorii i w ćwiczeniach (s. 13–45). Warszawa: Difin.
4.Matejun, M. (2003). Bariery rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw (na przykładzie aglomeracji łódzkiej). W: K. Piech, M. Kulikowski (red.), Przedsiębiorczość: szansą na sukces rządu, gospodarki, przedsiębiorstw, społeczeństwa (s. 235–245) Warszawa: Instytut Wiedzy.
5.Pilch, T., Bauman, T. (1998). Zasady badań psychologicznych. Warszawa: Żak.
6.Smolarek, M. (2015). Wybrane aspekty rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie, 3, 23–38.
7.Skowronek-Mielczarek, A. (2005). Małe i średnie przedsiębiorstwa. Źródła finansowania. Warszawa: C.H. Beck.
8.Wielgus, G. (2006). Rozwój sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Prace Komisji Geografii Przemysłu,
9.8, 127–138.