Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

ISSN: 2450-7741     eISSN: 2300-4460    OAI    DOI: 10.18276/frfu.2016.5.83/2-12
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / 5/2016
Rola portalu społecznościowego Twitter w promocji mikro i małego przedsiębiorstwa
(Role of the Social Network Twitter in the Promotion of a Micro and Small Enterprise)

Authors: Jakub Pawlak
Keywords: Twitter social media social media marketing
Data publikacji całości:2016
Page range:8 (131-138)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Purpose – The aim of the paper was the descripton of actual position of the microblogging and social networking site Twitter in the landscape of social media channels on the background of research results Polish and world literature as well as an indication of the potential of Twi tter as an effective tool for the promotion of Polish micro and small enterprises. Design/Methodology/approach – Study of literature and research results. Findings – Analysis of users of the social media channel shows, that it is an attractive place in the virtual space for the promotion of micro and small enterprises, especially if it defines its target group among rural residents and/or surfers who are holders of higher and secondary education. Originality/value – Own work.
Download file

Article file

Bibliography

1.Bergovici, J. Who Coined 'Social Media'? Web Pioneers Compete for Credit. Forbes. Pobrano z: http://www.forbes.com/sites/jeffbercovici/2010/12/09/who-coined-social-media-web-pioneers-compete-for-credit (14.06.2014).
2.Branowska, A. (2009). The corporate social responsibility of enterprises towards their employees. W: J. Przybysz (red.), Creation of Social Capital (25–32). Poznań: Publishing House of Poznan University of Technology.
3.DMR Twitter Statistic Report (Year-End 2015). Pobrano z: http://expandedramblings.com/index.php/downloads/twitter-statistic-report/ (6.08.2013).
4.Exact Target. The Meaning of Like, 9. Pobrano z: http://image.exct.net/lib/fe641570776d02757515/m/1/SFF10-TheMeaningOfLike.pdf (6.08.2013).
5.Gemius (2016). Media społecznościowe jako kanały komunikacji – charakterystyka użytkowników. Pobrano z: http://www.gemius.pl/reklamodawcy-aktualnosci/media-spolecz nosciowe-jako-kanalykomunikacji-charakterystyka-uzytkownikow.html (20.01.2016).
6.Kaplan, A.M., Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 1 (53), 59–68.
7.Łuczka, T. (2009). Internet as the development factor of small and medium-sized enterprises in the conditions of internationalization and globalization. W: J. Przybysz (red.), Creation of Social Capital (141–156). Poznań: Publishing House of Poznan University of Technology.
8.Mateja, B. (2009). New forms of advertisement in social marketing. W: J. Przybysz (red.), Creation of Social Capital (61–78). Poznań: Publishing House of Poznan University of Technology.
9.Pawlak, J. (2011). Podstawy marketingu internetowego dla małych firm. Leszno: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Amosa Komeńskiego w Lesznie.
10.Pawlak, J., Przybysz, J. (2013). Technologie ICT w kreowaniu innowacyjności MSP. W: S. Trzcieliński (red.), Wybrane problemy zarządzania. Teraźniejszość i przyszłość (145–158). Poznań: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej.
11.Przybysz, J. (2009). Social capital in generating the organization effectiveness. W: J. Przybysz (red.), Creation of Social Capital (11–24). Poznań: Publishing House of Poznan University of Technology.
12.Raport Social Media 2012 (2012). Marketing w mediach społecznościowych. Fani i ich zachowania. Rozwój Social Media.
13.Rembiasz, M. (2013). Rola strategii w zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami. W: S. Trzcieliński (red.), Chosen problems of Management. Issues on present and the future (53–62). Poznań: Publishing House of Poznan University of Technology.
14.Siemieniak, P. (2009). Existential fear in the context of contemporary work problems. W: J. Przybysz (red.), Creation of Social Capital (33–44). Poznań: Publishing House of Poznan University of Technology.
15.SMmeasure (2015). Liczby polskiego Internetu 2015. Pobrano z: http://smmeasure.eu/liczby-polskiegointernetu-2015/ (20.01.2016).
16.SMmeasure (2016). Miesięczna liczba użytkowników kanałów SM w Polsce [luty 2016] . Pobrano z: http://smmeasure.eu/miesieczna-liczba-uzytkownikow-kanalow-sm-w-polsce/ (20.01.2016).
17.Spychała, M. (2009). The development of social and technical competences of employees and the development of an enterprise. W: J. Przybysz (red.), Creation of Social Capital (61–78). Poznań: Publishing House of Poznan University of Technology.
18.Szczepański, M. (2015). Wybrane zasady i metody zarządzania kryzysem w mediach społecznościowych. Marketing i Rynek, 5 (CD), 413–429.
19.The Social Media Guys (2010). The Complete Guide to Social Media Marketing From The Social Media Guys. Pobrano z: http://www.socialmediaguys.co.uk (14.11.2012).
20.Wasilczuk, J. (2000). Advantageous competence of owner/managers to grow the firm in Poland: empirical evidence. Journal of Small Business Management, 2 (38), 88–94.