Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

ISSN: 2450-7741     eISSN: 2300-4460    OAI    DOI: 10.18276/frfu.2016.5.83/2-03
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / 5/2016
Wizja, strategia, innowacyjność w firmie Apple
(Vision, Strategy, Innovation in Apple Company)

Authors: Arkadiusz D. Leśniak-Moczuk
Keywords: vision mission goals and strategic planning innovation
Data publikacji całości:2016
Page range:8 (33-40)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Purpose – The article presents an analysis of selected topics in the field of business management in terms of defining the vision, mission, goals and strategic planning as well as connecting innovation with creativity. Design/Methodology/approach – Analyses of content. Findings – What is depicted is the participation of various levels of management in the process of establishing the vision, mission and goals of the organization and the strategic planning. An attempt was made to define innovation in the perspective of creative approach to new tasks. The practical dimension of these issues were related to APPLE. Originality/value – Original paper – review with case study.
Download file

Article file

Bibliography

1.Cygler, J. (2009). Kooperencja przedsiębiorstw. Czynniki sektorowe i korporacyjne. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa.
2.Griffin, R.W. (1997). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
3.Hejduk, I.K. (2008). Planowanie. W: M. Strużycki (red.), Podstawy zarządzania. Warszawa: Szkoła Główna Handlowa.
4.Isaacson, W. (2011). Steve Jobs, tłum. P. Bieliński, M. Strąkow. Kraków: Insignis Media.
5.Poznańska, K. (2008). Zarządzanie zmianami. Doskonalenie organizacji. W: M. Strużycki (red.), Podstawy zarządzania. Warszawa: Szkoła Główna Handlowa.
6.Romanowska, M. (2008). Podejmowanie decyzji w organizacji. W: M. Strużycki (red.), Podstawy zarządzania. Warszawa: Szkoła Główna Handlowa.
7.Stoner, J.A.F., Wankel, Ch. (1997). Kierowanie. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.