Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

ISSN: 2450-7741     eISSN: 2300-4460    OAI    DOI: 10.18276/frfu.2016.4.82/1-06
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / 4/2016
Ocena wpływu centralizacji na wybrane mierniki podstawowych procesów w organizacji usługowej – studium przypadku
(Evaluation of the Impact of Centralization on Selected Factors of Basic Processes in a Service Company - a Case Study)

Authors: Rafał Janus
Keywords: organization flexibility knowledge management factors; synergy reengineering process-oriented organization
Data publikacji całości:2016
Page range:20 (69-88)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

The problem presented in the study is the aspect of moving towards centralization of the functions and tasks of a company providing implementing, configuration and maintenance services of a telecom network. The aim of the study is the evaluation of the impact of centralization on selected factors of basic processes in a service company. Based on the analysis of the results of this evaluation, there will be possibility of reengineering processes within the company at the very beginning of implementing the changes. The evaluation of the impact of centralization on key business areas of the company is done by comparative analysis of the basic indicators before and after implementing the changes. For the in depth cognition and modelling of the processes a case study is adopted.
Download file

Article file

Bibliography

1.Bielski M. (2004). Podstawy teorii organizacji i zarządzania, Warszawa: C.H. Beck.
2.Czermiński A., Czerska M., Nogalski B., Rutka R., Apanowicz J. (2002). Zarządzanie organizacjami. Toruń: Dom Organizatora TNOiK.
3.Czermiński A., Czerska M., Nogalski B., Rutka R. (1993). Organizacja i zarządzanie. Gdańsk: UG.
4.Czerska M. (1996). Organizacja przedsiębiorstw. Metodologia zmian organizacyjnych. Gdańsk: Wydawnictwo UG.
5.Czerska M., Rutka R. (2013). Wykorzystanie „prawa dołka” w kierowaniu zmianą WZUG. Prace i Materiały WZ, Zarządzanie i Finanse 4/1. Pobrano z http://zif.wzr.pl/pim/2013_4_1_4.pdf (3.05.2015).
6.Grajewski P. (2007). Organizacja procesowa. Warszawa: PWE.
7.Griffin G.R. (2002). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
8.Gruchman G. (2002). Mierzyć, aby doskonalić. CXO Magazyn Kadry Zarządzającej.
9.Znaczenie usług w gospodarce. Pobrano z http://www.zu.ue.poznan.pl/znaczenie_uslug.php (28.05.2015).