1. | Bartosiewicz, A. (2015a). VAT Komentarz. Warszawa: Wolters Kluwer. |
2. | Bartosiewicz, A. (2015b). Wykonując zadania własne gmina może być podatnikiem VAT. Finanse Komunalne, 2. |
3. | Błędowski, A. (2015). Gmina i jej jednostki budżetowe są jednym podatnikiem. Rzeczpospolita, 12 października 2015. |
4. | Bucior, G. (2014). Podmiotowość samorządowej jednostki budżetowej w systemie podatku VAT. W: H. Lelusz (red.), Metodyczne aspekty badań w rachunkowości. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. |
5. | Czarny, K. (2011). VAT w sektorze publicznym. Wrocław: Presscom Sp.z o.o. |
6. | de la Feria, R. (2016). EU VAT Principles as Interpretative Aids to EU VAT Rules: The Inherent Paradox. W: M. Lang (red.), Recent VAT Case Law of the CJEU. Linde. |
7. | Feret, E. (2013). Formy organizacyjno-prawne finansowania samorządowych zadań publicznych. Rzeszów: Wydawnictwo WBX Studio Graficzne. |
8. | Gibasiewicz, D. (2012). Zasada neutralności podatku od wartości dodanej w orzecznictwie Trybunału Sprawie-dliwości Unii Europejskiej. Warszawa: Wolters Kluwer Polska. |
9. | Głuchowski, J. (2006). Polskie prawo podatkowe. Warszawa: LexisNexis. |
10. | Janczukowicz, K., Kieszkowski, W. (2015). Podatki pośrednie w praktyce. Gdańsk: ODDK. |
11. | Kosek-Wojnar, M. (2012). Zasady podatkowe w teorii i praktyce. Warszawa: PWE. |
12. | Maj, M. (2014). Fiskus ogranicza prawo do odliczenia podatku. Rzeczpospolita, 9 grudnia 2014. |
13. | Maruchin, W. (2009). VAT w prawie polskim i prawie wspólnotowym: dyrektywa 2006/112/WE. Warszawa: Wiedza i Praktyka. |
14. | Maśloch, G., Sierak, J. (red.). (2013). Gospodarka i finanse samorządu terytorialnego. Warszawa: Oficyna Wy-dawnicza Szkoła Główna Handlowa. |
15. | Militz, M. (2013). Zasady prawa unijnego w VAT. Warszawa: Wolters Kluwer Polska. |
16. | Orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 29 września 2015, C-276/14. |
17. | Projekt ustawy o zasadach rozliczeń w podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków europej-skich przez jednostki samorządu terytorialnego oraz o zmianie ustawy o finansach publicznych z dnia 14 stycznia 2016, legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12281103 (20.02.2016). |
18. | Rogala, E. (2014). VAT w gminach 2014. Warszawa: Difin. |
19. | Rogala, E. (2016). Jak gmina odlicza VAT w 2016 r. Rzeczpospolita, 1 marca 2016. |
20. | Sachs, K. (red.). (2003). VI Dyrektywa VAT: komentarz do Dyrektyw Rady Unii Europejskiej dotyczących wspól-nego systemu podatku od wartości dodanej. Warszawa: C.H. Beck, Ernst&Young. |
21. | Sokołowska, E. (red.). (2015). VAT w jednostkach sektora finansów publicznych. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck. |
22. | Wolska, H. (2014). Prowadzenie działalności gospodarczej przez gminę z wieloma ograniczeniami. Finanse Komunalne, 3. |
23. | Zaborniak, P. (2004). Granice działalności gospodarczej podmiotów komunalnych. Przemyśl: Wyższa Szkoła Administracji i Zarządzania. |
24. | Zasady odliczania VAT przy prowadzeniu działalności o charakterze mieszanym – ze zmianami wprowadzonymi od 1 stycznia 2016 r. (2016). Pobrane z: www.finanse.mf.gov.pl (20.02.2016). |
25. | Zubrzycki, J. (2016). Leksykon VAT 2016. T. 1. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Unimex. |