Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

ISSN: 2450-7741     eISSN: 2300-4460    OAI    DOI: 10.18276/frfu.2016.2.80/1-02
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / 2/2016
Sponsoring w księgach rachunkowych jednostki gospodarczej
(Sponsoring in the Accounting Entity)

Authors: Anna Buczkowska

Anna Zbaraszewska
Keywords: sponsorship an economic entity the sponsorship agreement
Data publikacji całości:2016
Page range:12 (9-20)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Purpose – the purpose of this article is to present the essence of sponsorship, indicate the method of accounting operations for sponsorship in the books pages sponsorship agreement. Design/methodology/approach – the study used method for the analysis of sources and documents. Findings – the study demonstrated that the type of sponsorship agreement depends on the method of documenting transactions in the accounts of the sponsor and the sponsored. Originality/value – the content in this article are the concise description of the nature and scope of the sponsorship and the method of approach to business transactions related to sponsorship in the books pages sponsorship agreement.
Download file

Article file

Bibliography

1.Collard, J. (2000). Sponsoring. Public relations w praktyce. Kraków: Wyd. PSB.
2.Buczkowska, A. (2007). Sponsoring. W: K. Czubakowska (red.), Od auditingu do sponsoringu w rachunkowości
3.(s. 240–250). Warszawa: PWE.
4.Datko, M. (2003). Sponsoring: strategia, promocja, komunikacja. Poznań: Wyd. WSKiZ.
5.Datko, M. (2012). Sponsoring klucz nowoczesnego marketingu. Warszawa: Placet.
6.Goldmann, K. (2001). Sponsoring – ujęcie podatkowe i księgowe. Serwis FK, 48, 2–13.
7.Jankowska, U. (2005). Podatkowe aspekty sponsoringu. Ekspert Księgowy, 5, 3.
8.Mękal, N. Sponsoring finansowy w świetle podatku dochodowego i VAT. Pobrane z: www.pkfpolska.pl (4.04.2016).
9.Sawicki, K. (2001). Polityka bilansowa jako narzędzie zarządzania firmą. W: K. Sawicki (red.), Polityka bilansowa
10.i analiza finansowa, nowoczesne instrumenty zarządzania firmą (s. 10). Wrocław: Ekspert.
11.Sponsoring – księgi rachunkowe, interpretacje urzędowe, orzecznictwo. (2014). Poradnik Gazety Prawnej, 43 (857),
12.6–16.
13.Stecki, L. (2000). Sponsoring. Toruń: TNOIK.
14.Sznajder, A. (1997). Sponsoring, czyli jak promować firmę wspierając innych. Warszawa: Business Press.
15.Ustawa z 26.07.1991 o podatku dochodowym od osób fizycznych. Dz.U. 2000, nr 14, poz. 176, z późn. zm.
16.Ustawa z 15.02.1992 o podatku dochodowym od osób prawnych. Dz.U. 2000, nr 54, poz. 654, z późn. zm.
17.Ustawa z 29.09.1994 o rachunkowości. Dz.U. 2013, poz. 330, z późn. zm.
18.Ustawa z 11.03.2004 o podatku od towarów i usług. Dz.U. nr 54, poz. 535, z późn. zm.