Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

Previously: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

ISSN: 2450-7741     eISSN: 2300-4460    OAI    DOI: 10.18276/frfu.2017.88/1-41
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / 4/2017
Cele strategiczne według perspektyw osobistej zbilansowanej karty wyników na podstawie opinii pracowników naukowo-dydaktycznych uczelni publicznych z województwa zachodniopomorskiego – wyniki badań
(STRATEGIC GOALS ACCORDING TO THE PERSPECTIVES Of THE PERSONAL BALANCED SCORECARd IN OPINION OF THE ACADEMIC TEACHERS FROM THE WESTPOMERANIAN REGION PUBLIC UNIVERSITIES – RESEARCH RESULTS)

Authors: Ilona Kędzierska-Bujak
Uniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Instytut Rachunkowości

Joanna Habelman
Wyższa Szkołą Bankowa w Poznaniu, Wydział Ekonomiczny w Szczecinie
Keywords: balanced scorecard personal balanced scorecard strategic aims research results
Data publikacji całości:2017
Page range:12 (425-436)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Purpose – The main aim of this article is to present the part of poll results. The poll was sent to the staff of the public universities from the Westpomeranian region. This poll was aimed at, among the other purpose, the knowledge about the personal strategic goals of the universities employees. The proposition of goals from which respondents could choose the most important in their opinion goals, have been assigned to the perspectives of the personal balanced scorecard, which is the part of the total performance scorecard concept presented by H.K. Rampersad. Design/methodology/approach – While writing the article, the Author used the poll results analysis, as well as the deduction methods. Findings – In the presented part of the questionnaire results is visible a signi cant difference in the approach to the personal goals of the particular groups of academic teachers. None of goals received 100% indicated by all universities employees, what’s proves, that it is very important to have the individual approach to each employee, if the organization want to use the Rampersad’s total performance scorecard correctly. At the same time, presented poll results are the basis for further consideration and analysis of the lled questionnaires. Originality/value – The results of research presented in this paper have a unique character. Until now, in fact, no attempt has been made to know the strategic goals of academic employees in terms of the ability to create the personal balanced scorecards for them.
Download file

Article file

Bibliography

1.Kędzierska, I. (2011a). Możliwość zastosowania kompleksowej karty wyników na uczelniach wyższych do podniesienia ich konkurencyjności oraz rozwoju pracowników. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 668. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 41, 376–387.
2.Kędzierska, I. (2011b). Wybrane zagadnienia z zakresu organizacyjnej i osobistej zbilansowanej karty wyników. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 182, 205–216.
3.Kędzierska-Bujak, I. (2016). Model zbilansowanej karty wyników pracownika naukowo-dydaktycznego rozpoczynającego karierę zawodową – wybrane zagadnienia. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 2/1 (80), 83–94.
4.Michalak, J. (2008). Pomiar dokonań od wyniku finansowego do Balanced Scorecard. Warszawa: Difin.
5.Nita, B. (2008). Rachunkowość w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem. Kraków: Oficyna a Wolters Kluwer business.
6.Ogólnopolski wykaz nauczycieli akademickich i pracowników naukowych w systemie POLON. Pobrano z: https://polon.nauka.gov.pl/opi/aa/pracnauk?execution=e3s1 (1.04.2017).
7.Rampersad, H.K. (2004). Kompleksowa karta wyników. Jak przekształcać zarządzanie, aby postępując uczciwie osiągać doskonałe wyniki. Warszawa: Wydawnictwo Placet.
8.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym. Dz.U. 2016 nr 164, poz. 1842 z późn. zm.