Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

Vorher: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia

ISSN: 2450-7741     eISSN: 2300-4460    OAI    DOI: 10.18276/frfu.2018.91-32
CC BY-SA   Open Access 

Liste der Ausgaben / 1/2018 (91)
Wybrane premie i dyskonta w wycenie przedsiębiorstw – praktyczne podejście

Autoren: Tomasz Wiśniewski
Schlüsselbegriffe: premia za wielkość spółki dyskonto z tytułu utraty kluczowej osoby premia za kontrolę dyskonto za brak płynności dyskonto holdingowe
Data publikacji całości:2018
Seitenanzahl:12 (391-402)
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Cel – Przedstawienie wybranych premii i dyskont stosowanych w praktyce wycen przedsiębiorstw w Polsce w kontekście doświadczeń rynków rozwiniętych. Metodologia badania – Przegląd i analiza międzynarodowej literatury z zakresu wycen przedsiębiorstw oraz analiza transakcji i notowań giełdowych dla wybranych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Wynik – Opracowanie wielowymiarowej koncepcji stosowania wybranych premii i dyskont w praktyce wycen przedsiębiorstw w Polsce. Oryginalność/Wartość – W aspekcie teoretycznym: zebranie kluczowych obszarów premii i dyskont, które były przedmiotem analiz. W aspekcie praktycznym: dostarczenie zestawienia przydatnego w praktycznym podejściu do wyceny prywatnych przedsiębiorstw w Polsce.
herunterladen

Artikeldatei

Bibliographie

1.Berger, P., Ofek, E. (1995). Diversification’s effect on firm value. Journal of Financial Economics, 1 (37), 39–65.
2.Heppelmann, S., Hoffleith, M. (2009). Holding structure – from Conglomerate Discount to Management Value Added. Stern Stewart Research, 36, 2–14.
3.Ibbotson SBBI 2010 Valuation Yearbook (2010). Chicago: Morningstar.
4.Ibbotson SBBI 2015 Classic Yearbook (2011). Chicago: Morningstar.
5.Kaye, C., Yuwono J. (2003). Conglomerate Discount or Premium? How some Diversified Companies Create Exceptional Value. Marakon Associates Research.
6.Mergerstat Review 2010 (2010). FactSet Mergerstat Llc.
7.Pratt, Shannon, P. (2009). Business Valuation Discounts and Premiums. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
8.Starbursting (2011). The Economist. Pobrano z: http://www.economist.com/node/18440915#print (10.02.2018).
9.Wiśniewski, T., Komór, J. (2015). Ile kosztuje odejście prezesa? Hbrp.pl. Pobrano z: https://www.hbrp.pl/a/ile-kosztuje-odejscie-prezesa/tq2XnqVb (12.02.2018).