Europa Regionum

ISSN: 1428-278X    OAI    DOI: 10.18276/er.2018.34-01
CC BY-SA   Open Access 

Issue archive / t. 34 2018
Płatności mobilne - nowe trendy w rozwoju e-commerce
(Mobile payments – a new e-commerce development trend)

Authors: Zbigniew Chłopek
Uniwersytet Szczeciński Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług Katedra Polityki Gospodarczej i Ekonomii Społecznej
Keywords: e-commerce mobile payment Internet innovation
Data publikacji całości:2018
Page range:8 (7-14)
Klasyfikacja JEL: G14 F21
Cited-by (Crossref) ?:

Abstract

Advances technology and interest in innovations can be mesured by availability in society. Great Internet coverage in the country allows you to use it in almost every aspect of human life. The customer changes shopping habits by moving to the network. Official matters are increasingly handled online. The article shows this trend by presenting new needs and solutions for this group of customers. It focuses on the development of mobile Internet payments, which can provide requirements of Internet customers.
Download file

Article file

Bibliography

1.Adamczyk, J. (2004). Pobrane z: http://www.e-marketing.pl/artyk/artyk23.php (5.01.2018).
2.Budziewicz-Guźlecka, A. (2009). Nowy produkt telekomunikacyjny w aspekcie konwergencji.
3.Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 544. Ekonomiczne Problemy Usług,
4.35/2, 519–530.
5.Budziewicz-Guźlecka, A. (2010). Istota wykluczenia społecznego w społeczeństwie informacyjnym.
6.Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Informatyka
7.Ekonomiczna, 17, 241–249.
8.Budziewicz-Guźlecka, A., Drab-Kurowska, A. (2009). Zarządzanie wiedzą w dobie nowej
9.gospodarki. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 544. Ekonomiczne Problemy
10.Usług, 35/2, 39–51.
11.Cellary, W. (2000). Elektroniczny biznes, Bezpieczna gospodarka elektroniczna. Net Forum,
12.wydanie specjalne, 8.
13.Drab-Kurowska, A. (2012). E-commerce in modern economy. 12th International scientific
14.conference globalization and its socio-economic consequences. Żylina: Uniwersytet
15.w Żylinie.
16.Drab-Kurowska, A. (2013). The role of social media in economy. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu
17.Szczecińskiego, 763. Ekonomiczne Problemy Usług, 105/2, 297–304.
18.GUS – Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2017 r. Pobrane z: https://stat.gov.pl/
19.(10.01.2018).
20.Hartman, A., Sifonis, J., Kador, J. (2001). E-biznes. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej.
21.Warszawa: K.E. Liber.
22.http://www.ecommercepolska.pl (12.01.2018).
23.https://newsroom.mastercard.com/wpcontent/uploads/2015/05/INNOV_ 025 _White_Paper_
24.Mastercard_4b.pd (14.01.2018).
25.Kontinuum elektronicznego biznesu z perspektywy użytkownika (1999). Infoman, 7/8, 30.
26.Nojszewski, D. (2004). Pobrane z: http://www.ucs.mun.ca/~dgoudie/B8205/history.html
27.(5.01.2018).
28.PWC. Pobrane z: https://www.pwc.pl/pl/publikacje/2017/total-retail-2017.html (10.01.2018).
29.Woźniak, T. (2016). Raport strategiczny Internet. IAB Polska.