Ekonomiczne Problemy Usług

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2018.131/2-19
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Lista wydań / nr 131 (2) 2018
Augmented reality – challenges and threats
(RZECZYWISTOŚĆ ROZSZERZONA – SZANSE I ZAGROŻENIA)

Autorzy: Paweł Stobiecki
War Studies University Faculty of National Security Department of Information Security and Communication
Słowa kluczowe: rzeczywistość rozszerzona rzeczywistość mieszana technologie zagrożenia
Rok wydania:2018
Liczba stron:9 (197-205)
Klasyfikacja JEL: L86 L90 M00
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

W niniejszym artykule zaprezentowano czym jest rzeczywistość rozszerzona oraz jakie mogą być jej rodzaje. Opisano także przykłady zastosowania rzeczywistości rozszerzonej w życiu codziennym (w życiu zawodowym i w rozrywce). Przedstawiono również możliwe i prawdopodobne sposoby wykorzystania rzeczywistości rozszerzonej, mogące stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia ludzkiego. Zaznaczono także problem podwójnego zastosowania technologii oraz użycia Internetu do kontrolowania urządzeń kreujących rzeczywistość rozszerzoną
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Antoniac, P. (2005). Augmented reality based user interface for mobile applications and services. Oulu: University of Oulu.
2.Azuma, R. (1997). A Survey of Augmented Reality. Teleoperators and Virtual Environments, 6 (4), 355–385.
3.Blake, T. (2017). Hackers took ‘full control’ of container ship’s navigation systems for 10 hours. Retrived from: https://fairplay.ihs.com/safety-regulation/article/4294281/hackers-took-%E2%80%98full-control%E2%80%99-of-container-ship%E2%80%99s-navigation-systems-for-10-hours (24.01.2018).
4.Bonnet, P., Ducher, P., Kubiak, A. (2014). A Brief Introduction to Augmented Reality. Advances in Embedded Interactive Systems Technical Report, 2 (4), 5–6.
5.Google Glass Meets Prescription Lenses. Retrived from: https://www.forbes.com/sites/ johnnosta/2014/01/05/google-glass-meets-prescription-lenses-something-every-geek-will-love/#4c4a0212401b (19.01.2018).
6.Hands-On with the Playroom Shows off the PS4 Controller and Camera, http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2013/09/21/hands-on-with-the-playroom-shows-off-the-ps4-controller-and-camera.aspx
7.Mankar, P., (2015). Advance technology- google glass. International Research Journal of Engineering and Technology, 1 (2), 73–77.
8.Milgram, P., Kishino, F. (1994). A taxonomy of mixed reality visual displays. IEICE Transactions on Information Systems, 12 (E77-D). Retrived from: http://etclab.mie.utoron to.ca/people/paul_dir/IEICE94/ieice.html (19.01.2018).
9.Official Pokemon Go website. Retrived from: https://www.pokemongo.com/en-uk/ (19.01.2018).