Ekonomiczne Problemy Usług

Wcześniej: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług

ISSN: 1896-382X     eISSN: 2353-2866    OAI    DOI: 10.18276/epu.2018.131/2-15
CC BY-SA   Open Access   DOAJ

Lista wydań / nr 131 (2) 2018
Analiza socjologiczna cyfrowej transformacji usług publicznych

Autorzy: Paweł Piotr Nowak
Instytut Logistyki i Magazynowania w Poznaniu
Słowa kluczowe: e-usługa e-administracja cyfryzacja relacja
Data publikacji całości:2018-05-12
Liczba stron:9 (157-165)
Klasyfikacja JEL: A13 A14 E24 L00
Cited-by (Crossref) ?:

Abstrakt

Przy projektowaniu e-usług kluczowym elementem oceny jej wartości jest stopień zaawansowania technicznego. E-administracja jest tym lepiej postrzegana przez sponsorów, im wyższy stopień dojrzałości sobą prezentuje. Pełna automatyzacja e-usługi, która w konsekwencji staje się samoobsługą, to wzorzec architektury współczesnych rozwiązań. Niniejszy artykuł jest próbą oceny zjawiska cyfryzacji usług w aspekcie społeczno-kulturowym
Pobierz plik

Plik artykułu

Bibliografia

1.Batorski, D. (2015). Technologie i media w domach i w życiu Polaków. W: J. Czapiński, T. Panek (red.), Diagnoza społeczna 2015. Warszawa: Rada Monitoringu Społecznego.
2.Buber, M. (1992). Ja i Ty: wybór pism filozoficznych (wybór, przeł., wstęp J. Doktór). Warszawa: Pax.
3.Drobiazgiewicz, J. (2015). One-stop government jako kierunek rozwoju administracji publicznej. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 117.
4.Edvardsson, B. (2005)., Service quality: beyond cognitive assessment. Managing Service Quality: An International Journal, 2 (15).
5.http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&language=en&pcode=teilm020&tableSelection=1&plugin=1 (20.11.2017)
6.http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:52016DC0179&from=EN (20.11.2017).
7.http://stat.gov.pl/banki-i-bazy-danych/sdds/dane-gospodarcze-i-finansowe-dla-polski/ (20.11.2017).
8.http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/rynek-pracy/bezrobocie-rejestrowane/stopa-bezrobocia-w-latach-1990-2017,4,1.html (20.11.2017).
9.http://worldhappiness.report/wp-content/uploads/sites/2/2017/03/HR17.pdf (20.11.2017).
10.https://www.oxfam.org/sites/www.oxfam.org/files/file_attachments/bp-economy-for-99-percent-160117-en.pdf (20.11.2017).
11.Jedlińska, R., Rogowska, B. (2015). Rozwój e-administracji w Polsce. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 117.
12.Lange, O. (1959). Ekonomia polityczna, t. 1. Warszawa.
13.Mead, G.H. (1975). Umysł, osobowość i społeczeństwo. Warszawa: PWN.
14.Rogoziński, K. (2000). Usługi rynkowe. Poznań: Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.
15.Rogoziński, K. (2003). Cywilizacja usługowa – samorealizujące się niespełnienie. Szkice z pogranicza epok. Poznań: Katedra Usług, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.
16.Rogoziński, K. (2012). Definicja usługi i to, co poniżej. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 722. Ekonomiczne Problemy Usług, 95.
17.Toruński, J. (2013). Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie usługowym. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, 97.